کیفیت،دغدغه فراموش شده کسبه مدینه

مغازه داران شهر مدینه زائران ایرانی را مشتریان مطمئن و مشتاق خرید می پندارند و چگونگی ورود آنان را به این شهر رصد می کنند.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به مدينه منوره، با ورود اندک اندک زايران ايراني به مدينه منوره ،جنب و جوش در حرم نبي اکرم /ص/، شرکت در برنامه هاي فرهنگي و در کنار آن خريد "سوغاتي" رونق مي گيرد و اکثر زايران با توجه به کيفيت و قيمت اجناس در مقايسه با مکه از مدينه خريد کنند.
مغازه داران مدينه که اکثرا با زبان فارس حتي در حد ارتباط گيري با زايران ايراني آشنايي دارند ،با آگاهي از تمايل زياد زايران براي خريد قيمت اجناس خود را بخصوص در بخش پارچه بالا برده اند به نحوي که به طور مثال پارچه چادر مشکي در جه يک با مارک معتبر و مناسب هر قواره تقريبا به قيمت بازار تهران عرضه مي کنند.
غلو نمايي مغازه داران مدينه در مقايسه فروش اجناس خود به زايران با قيمت ها در ايران نيز به عنوان شگردي براي تهييج مشتري صورت مي گيرد که بيشتر بانوان زاير تحت تاثير قرار گرفته و در نهايت خريد صورت مي گيرد.
بازار مدينه نيز تقريبا همچون ايران مملو از اجناس چيني است که قيمت اين اجناس با تهران چندان تفاوتي ندارد.
به اعتقاد بسياري از کارشناسان ، کيفيت اجناس براي فروش دغدغه فراموش شده مغازه داران مدينه است، چراکه آنها با داشتن بازار دائمي فارغ از حج، عمره را پيش روي خود دارند.
زيارت و خودسازي و ارتقاي آگاهي ديني - مذهبي، در مناسک حج فرصتي است که نبايد با بازار گردي هاي رايج که آرام آرام به عنوان يک خصوصيت بارز نزد برخي از زائران رواج پيدا مي کند ، از دست رود.