آیت الله مکارم شبرازی:دین اسلام با تحمل شکنجه های فراوان به دست آمده است

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اگرداستان های شکنجه مسلمانان را بخوانیم می فهمیم که اسلام ارزان به دست نیامده چقدر قربانی دادند و شکنجه شدند و دست از دامن پیامبر برنداشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از قم ، این مرجع  تقلید در جمع نمازگزارن حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، به سختی های مسلمانان صدر اسلام اشاره و عنوان کرد: وقتی پیامبر در مکه بود مسلمانان در اقلیت بودند و مشرکان و بت پرستان بر تمام مکه مسلط بودند و مسلمانان را اذیت می دادند گاهی خود پیامبر را اذیت می کردند وگاهی برخی جوانان علاقه مند به پیامبر را شکنجه می دادند.

وی افزود: اگرداستان های شکنجه مسلمانان را بخوانیم می فهمیم که اسلام ارزان به دست نیامده چقدر قربانی دادند و شکنجه شدند و دست از دامن پیامبر برنداشتند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که وفات حضرت خدیجه کبری(س) و داستان شعب ابی طالب نمونه ای از این داستان هاست، خاطرنشان کرد: خدیجه بانوی اسلام ثروتمند مکه کارش به جایی رسید که شب ها  گرسنه در شعب ابیطالب می خوابید.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به داستان اصحاب اخدود ابراز داشت: پادشاهی در یمن حکومت می کرد که به آیین یهود درآمد و نام یوسف را برای خود انتخاب و همه را وادار کرد که به آیین یهود در بیایند به او خبر دادند که عده ای مسیحی هستند که دست از آیین خود برنمی دارند دستور داد گودال های آتش را برپا کردند و مومنان به مسیح را آورده و سرازیر گودال کردند.

وی ادامه داد: بسیاری از مومنان در آتش خاکستر شدند و سرانجام خدا انتقام مومنان را از پادشاه یمن گرفت.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اصحاب کهف که داستان آن ها در قرآن آمده سربلند از امتحان الهی بیرون آمدند اما اصحاب اخدود از امتحان الهی رد شدند.

وی همچنین قسم های  یاد شده در قرآن را مورد تاکید قرار داد و گفت: بیش از 50 قسم در قرآن ذکر شده است که همه آن به خاطر تاکید است به عنوان مثال خداوند در سوره شمس 11 قسم خورده و می گوید همه قسم ها بر این است که بدانید که اگر خودسازی کنید و با هوا و هوس بجنگید سعادتمند هستید.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: دلیل دومی که خداوند در قرآن قسم خورده برای این است که فکر مردم را متوجه عظمت برخی اشیا کند.

این مرجع تقلید با  اشاره به این که خداوند در قرآن به شاهد و مشهود نیز قسم یاد کرده، اظهار داشت: مفسران درباره شاهد ومشهود بیش از 30 تفسیر دارند شاهد یعنی گواهان اعمال ما، دست و پا، پوست و تن ما و فرشتگانی که اعمال ما را می بینند، زمانی که در آن اطاعت و معصیت می کنیم، یعنی امام زمان(عج) که نامه اعمال ما هر هفته به دست  او داده می شود

وی اظهار داشت: خداوند می فرماید در روز قیامت از هر امتی گواهی می آوریم که پیامبر گواه گواهان است.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود گفت: امروز که رهبر بزرگوار انقلاب تاکید دارند به جرایم رسیدگی شود خوب است هر چه زودتر آنچه در زندان کهریزک و خوابگاه دانشجویان گذشته همه را در دادگاه بیاورند تا مردم اعتماد پیدا کنند.

وی افزود: برخی روزنامه ها حرف های ما را وارونه نوشتند که آشوبگران را به دادگاه ببرند اما آشوبگران که نیاز به سفارش ندارند آن که احتیاج به سفارش دارد را گفتم.


| شناسه مطلب: 20888