رفتار و عملکرد زائرین ایرانی ؛ نمونه ای از رفتار اسلامی

بازرس بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی بازرسی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: زائرین ایرانی نشان داده اند مسلمانانی فهمیده، با دقت، دوستدار اهل بیت (س) و آشنا به مسائل روز جهان اسلام هستند.
احمد عبادتي اصفهاني در گفتگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در مدينه منوره با اشاره به اين مطلب افزود: رفتار و عملكرد زائرين ايراني در مجموع مطلوب و مناسب است و اطلاع رساني مناسب و گسترده نيز در اين خصوص موثر خواهد بود.
وي با اشاره به اقدامات 50 روز گذشته بازرسي بعثه در مدينه منوره اعلام كرد: تاكنون بيش از دو بار از همه هتل هايي كه زائرين ايراني در مدينه در آن مستقر هستند بازديد شده و اين 80 هتل مورد ارزيابي جامع قرار گرفته اند ضمن اينكه در مسائل مربوط به تغذيه، تداركات، اتوبوس راني، بهداشت و درمان و برخورد همكاران مدير ثابت هتل ها نير نظارت كامل صورت گرفته و مواردي كه خارج از دستورالعمل هاي مربوط بوده اند نيز پيگيري شده است.
بازرس بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره با اشاره به مشكلاتي كه در آغاز عمليات اعزام عمره گذاران وجود داشت ادامه داد: به دليل مشكلات صدور ويزا همه عوامل عمره از ابتدا وارد شهر مدينه نشدند و آمادگي لازم نيز از سوي شركت هاي سعودي وجو نداشت و خدمات رساني به صورت كامل در مورد سفرهاي ابتدايي وجود نداشت اما با تلاش هاي صورت گرفته و به سرعت خدمات رساني مناسبي به زائران صورت گرفت.
وي ادامه داد: بازرسي هاي صورت گرفته در مورد مسائل بهداشتي و درماني نشان داد كه در اين زمينه فعاليت گسترده اي صورت مي گيرد و برخي پزشكان تا پاسي از شب به فعاليت هاي درماني مي پردازند و آمبولانس ها نيز به صورت شبانه روزي آماده خدمات رساني هستند و در اين زمينه معتقديم با اطلاع رساني و توجيه مناسب زائرين تعداد مراجعه كنندگان به پزشكان و پيراپزشكان كاهش خواهد يافت.
عبادتي با بيان اينكه بازرسي بعثه مقام معظم رهبري آماده دريافت گزارش هاي زائران است، گفت: شماره تلفن بازرسي بعثه در همه هتل هايي كه زائران ايراني مستقر هستند نصب شده است و در صورتي كه نيازي به مراجعه حضوري زائران باشد هماهنگي لازم صورت خواهد گرفت.