مبلغ باید عالم به زمان و اسلام باشد

یکی از علل گرایش به مادی گرایی تبلیغ ضعیف و منحرف است.

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه نمی‌توان سطح تبلیغ جامعه را در حد کمال دانست و بی‌تردید ضعفهایی در این رابطه وجود دارد، اظهار داشت: یکی از علل گرایش به مادی گرایی تبلیغ ضعیف و منحرف است.

آیت‌الله محمد علی تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با "مهر " با اشاره به اینکه خود واژه تبلیغ دربرگیرنده مسئله خلاقیت است اظهار داشت: واژه تبلیغ به معنای انتقال و رساندن مفاهیم جدید است و ما با توجه به رسالت جهانی اسلام از یک طرف و  اینکه هر فرد مسلمان به امر تبلیغ مأمور است و همچنین این رسالت باید دقیق به مخاطبین منتقل شود باید مسئله خلاقیت را همواره مورد مطالعه قرار داده و از بهترین شیوه ها برای ابلاغ مفاهیم جدید به مخاطبان استفاده کنیم.

وی افزود: به طور طبیعی وقتی تبلیغ ضعیف باشد اثرات منفی خواهد داشت . همانطور که مرحوم شهید مطهری در کتاب "علل گرایش به مادی گرایی" یکی از علل گرایش به مادی گرایی و الحاد را تبلیغ ضعیف و منحرف دانسته و مثالهایی را در این رابطه ارائه کرده است.

آیت الله تسخیری تصریح کرد: اعتقاد دارم با توجه به اصالت اسلام، به جهانی بودن این رسالت و اینکه کسی که تبلیغ می کند ندای خداوند، پیامبر اکرم و ائمه طاهرین (ع) را به دیگران می رساند باید خود در سطح شناخت دقیق مفاهیم اسلامی باشد و تلاش کند این این رسالت را به نحوی عمیق به دیگران منتقل کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: در جامعه ما در زمینه تبلیغ ضعفهایی وجود دارد و نمی توانیم بگوییم به کمال رسیده است که در میان برخی از ضعفها می توان به فهم اسلام، وقایع سیاسی، اجتماعی اشاره کرد.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به تأثیرات تلاشهای دشمن با وجود رسانه های عظیم تبلیغی که همه آگاهی مردم را مورد هدف قرار داده، مبلغ به طور طبیعی باید عالم به زمان و اسلام باشد و شرایط سیاسی اجتماعی را خوب بداند و به نحو احسن زمینه ها را بشناسد و به لسان قوم تعبیر کند که هم با زبان مردم گفتگو کرده باشد و هم متناسب با فهم و ادراک و پذیرش آنها مطالب مورد نظر خود را بیان کند.

 


| شناسه مطلب: 24145