رییس حرمین شریفین، برگزاری عمره خوب توسط ایرانی ها را نشانه مدیریت خوب مسوولان آن دانست

مهمترین مسایل زائران ایرانی بیت الله الحرام در نخستین نشست دوره سوم مدیران ثابت هتل های مکه مکرمه بحث و بررسی شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در مكه مكرمه، مسئول بعثه مقام معظم رهبري در مكه در اين نشست بااشاره به رواياتي از حضرت امام رضا(ع)، برلزوم خدمت رساني بهتر به زائران عمره مفرده تاكيد كرد.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد حسيني شريف با استناد به رواياتي از امام هشتم(ع) خطاب به شركت كنندگان در اين نشست گفت: چنانچه شما امكانات لازم را براي زائر فراهم نكنيد آن ها با آسودگي نمي توانند به عبادات خود برسند.

وي دراين نشست از برپايي جشن ازدواج شماري از دانشجويان در شب ميلاد باسعادت حضرت علي (ع) در 25 تيرماه جاري در مكرمه خبرداد و گفت: اين جشن توسط بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه، سازمان حج و زيارت و ستاد عمليات حج عمره برگزارمي شود.

وي بااشاره به راه اندازي شيفت پاسخگويي به سئوالات شرعي در تمام هتل هاي مكه مكرمه گفت: دراجراي اين برنامه همچنين شيفت پاسخگويي به سئوالات شرعي براي هتل هاي بالاي چهار كاروان در سعي و مسجد الحرام داير شده است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه در ادامه گفت: امسال براي همه هتل ها رابط فرهنگي انتخاب شد درحالي كه براي هتل هاي بيش از چهار كاروان حكم جداگانه به عنوان مسئول فرهنگي مستقل صادر شده است.

حسيني شريف بااشاره به ديدار اخير خود با شيخ صالح الحصين رييس شئون حرمين شريفين گفت: در اين ديدار شيخ صالح الحصين از نحوه حضور كاروان هاي ايران در مكه مكرمه به نيكي ياد كرد و برگزاري عمره خوب توسط ايراني ها را نشانه مديريت خوب مسئولان آن دانست.

نصرالله فرهمند مسئول ستاد مركزي مكه مكرمه نيز دراين نشست گفت: امسال مكه مكرمه به سه منطقه تقسيم و تمام امور اجرايي به مناطق سه گانه واگذار شده است كه فعاليت هايي ازجمله راهنمايي زائران و اياب و ذهاب در اين مناطق انجام مي شود كه اين عمل فوايد زيادي در سال گذشته و  همچنين امسال داشته است.

وي باتاكيد براينكه زائران با هزينه اي كه پرداخت مي كنند انتظار ارايه خدمات از ما دارند، گفت:ما اشكالات خود را مي  پذيريم و در رفع آن تلاش خواهيم كرد و ما موظف هستيم بهترين خدمات را به زائران ارايه دهيم.

فرهمند تصريح كرد:نزديك به 30هزار زائر در مكه مكرمه بسر مي برند و موظف هستيم خدمات درخور به آن ها ارايه دهيم.

وي گفت: هم اكنون تمام غذاهاي هتل هاي محل اقامت زائران در مكه مكرمه در آشپزخانه هاي ايراني تهيه مي شود در حالي كه در سال هاي گذشته 60درصد غذاها در آشپزخانه هاي ايران تهيه مي شد.

او تصريح كرد: تلاش مي شود كه در تهيه مواد غذايي از بهترين مواد استفاده شود و آشپزخانه هاي ما از اين نظير در ميان ساير كشورها نمونه است.

حجت الاسلام والمسلمين حجت الله بيات نماينده معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبري نيز دراين نشست به تشريح چگونگي فعاليت هاي فرهنگي در هتل ها و كاروان ها پرداخت.

دراين نشست شماري از مديران ثابت هتل ها به بيان نقطه نظرات خود پرداختند.


| شناسه مطلب: 28522