پخش یک میلیون دقیقه برنامه درباره نماز و نیایش‌ در سال 86

رئیس ستاد اقامه نماز و احیای زکات سازمان صداوسیما گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها حدود 60 درصد مخاطبان از برنامه‌هایی که با موضوع نماز و نیایش از صداوسیما پخش شده، احساس رضایت کرده‌اند.

رئيس ستاد اقامه نماز و احياي زكات سازمان صداوسيما گفت: بر اساس آخرين نظرسنجي‌ها حدود 60 درصد مخاطبان از برنامه‌هايي كه با موضوع نماز و نيايش از صداوسيما پخش شده، احساس رضايت كرده‌اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از جام جم آن لاين،عليرضا تقي‌پور در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف گفت: براي اين كه حقيقت اسرار و فرهنگ نماز كه يك پديده مقدس نزد خدا و مردم است، نشان داده شود، يك نظامنامه با اهداف اصلي، شناختي، گرايشي و رفتاري تدوين شده است.

وي معرفي و آموزش فلسفه نماز، بيان اسرار و احكام نماز در سطوح مختلف جامعه، فرهنگ‌سازي و الگودهي، آسيب‌شناسي فرهنگ نماز در سطوح مختلف، آگاهي نسبت به فلسفه آفرينش انسان، تقويت روحيه خودشناسي و دوري از غفلت، زمينه‌سازي براي احساس نياز به خداوند در زندگي و تقويت بينش عبادي، گسترش تعهد به فرهنگ ديني و پرهيز از گناه و تشويق مراكز عمومي براي برپايي باشكوه نماز را از اهداف مطرح شده در اين 5 بخش عنوان كرد.

تقي‌پور با بيان اين كه سال 86 بيش از يك ميليون دقيقه برنامه با موضوع نماز و نيايش در معاونت‌هاي صدا، سيما، سياسي، مجلس و امور استان‌ها و برون‌مرزي تهيه و پخش شده است در پاسخ به اين پرسش «جام‌جم» كه براي جذاب‌تر كردن اين برنامه‌ها چه تمهيداتي انديشيده شده، گفت: ما مبحث نماز را بايد جدا از برنامه‌هاي ديگر ببينيم.

علتش اين است كه اگر شبكه‌اي يك سريال تاريخي توليد مي‌كند به هر حال جذابيت‌هاي خودش را خواهد داشت. در اينجا رقابت وجود دارد. طبيعي است كه هر كاري بهتر باشد، قاعدتا تاثيرگذارتر خواهد بود، اما بحث نماز از جهت الگويي، ويژگي‌ها و سختي‌هاي خاصي دارد كه بايد به آن توجه كرد.

 وي همچنين از پخش برنامه‌هايي كه غيرمستقيم به موضوع نماز و نيايش مي‌پردازند در كنار برنامه‌هايي كه به شكل مستقيم طرح موضوع مي‌كنند، خبر داد و گفت: ستاد اقامه نماز كار اجرايي نمي‌كند بلكه تنها سياست‌هاي محتوايي را تعيين مي‌كند و بخش ديگر وظايف اين ستاد، توليد برخي برنامه‌هاي الگويي است.

 وي با اشاره به سختي‌هاي برنامه‌سازي درباره نماز گفت: ما تنها بحث نماز را دنبال نمي‌كنيم. شايد خيلي از برنامه‌هاي ما به شكل مستقيم به مساله نماز نپردازند ولي وقتي به برنامه دقت مي‌كنيد، متوجه مي‌شويد كه برنامه پيامي دارد كه مخاطب را به خدا نزديك‌ مي‌كند. هدف اصلي ما هم همين است كه مخاطب را به خدا نزديك‌تر كنيم. وقتي احساس نياز به خداوند را در برنامه‌ها افزايش دهيم، قاعدتا مردم هم به سمت نماز خواهند رفت.

 وي در خاتمه از برگزاري هفتمين جشنواره سراسري توليدات راديويي و تلويزيوني با موضوع نماز و نيايش در شهريورماه امسال خبر داد و خاطرنشان كرد: سايت salat.ir  امسال افتتاح خواهد شد.


| شناسه مطلب: 28820