پیام یکی از مراجع تقلید نجف به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام یکی از مراجع تقلید نجف به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام یکی از مراجع تقلید نجف به رهبر معظم انقلاب اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیام یکی از مراجع تقلید نجف به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام یکی از مراجع تقلید نجف به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام یکی از مراجع تقلید نجف به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام یکی از مراجع تقلید نجف به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام یکی از مراجع تقلید نجف به رهبر معظم انقلاب اسلامی

پیام یکی از مراجع تقلید نجف به رهبر معظم انقلاب اسلامی

آیت‌الله بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از این دیدار بسیار صمیمانه استقبال کرد و از وی خواست پیام ویژه‌اش را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برساند

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، همزمان با فرخنده روز عيد سعيد قربان نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق جهت ديدار با چند تن از علما و انديشمندان به نجف عزيمت كرد.
بنابراين گزارش،حجت الاسلام رضا اسكندري در جريان يكي از برنامه هاي خود در بيت آيت الله العظمي بشير نجفي حاضر شد و ضمن ديداري صميمانه با وي با حضور روحانيون و مداحان كاروان هاي زائران ايراني به بيان گزارشي از وضعيت حضور زائران ايران و عراق در اعتاب مقدس دو كشور پرداخت.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ضمن تبريك عيد قربان به آيت الله بشير نجفي گفت:خداوند را شاكريم كه اين جلسه در چنين روز مباركي واقع شد و اميدواريم محفل مباركي براي همه باشد.
وي سپس ضمن تصريح اين نكته كه بحمدالله با توجه به شوق و ارادتي كه شيعيان و ايرانيان به اهلبيت(ع)دارند ساليانه حدود دو ميليون نفر از ايران به زيارت عتبات عاليات عراق مشرف مي شوند تاكيد كرد: كاروان زائران ما معمولا روحاني و مداح را با خود به همراه دارند و ايشان تلاش مي كنند تا با ارائه مطالبي كه محتوايي مناسب دارند بهره معنوي و معرفتي بيشتري را به زائران منتقل كنند.
حجت الاسلام رضا اسكندري در بخش ديگري از سخنان خود در بيت آيت الله بشير نجفي با بيان اين كه تعامل مناسبي با عتبه داريم به شرح عمده اي از برنامه هاي بعثه پرداخت و گفت:به لطف خدا در نجف اشرف و در حرم اميرالمومنين(ع) هر روز بعد از نماز صبح برنامه سخنراني و قرائت زيارت امين الله را در كنار مرثيه سرايي براي زائران داريم، در كربلا هم صبح و شب برنامه داريم به اين ترتيب كه صبح بعد از نماز در حرم سيدالشهدا زيارت عاشورا،سخنراني و مداحي داريم و شب هم در حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) بعد از نماز مغرب و عشا برنامه سخنراني و مداحي برقرار است.
وي با تاكيد بر اين نكته كه استقبال زائران از اين جلسات بسيار شايسته است و خاطرات خوبي از اين سفر معنوي بالاخص مراسم ياد شده در وجودشان باقي مي ماند افزود:در كاظمين هم مراسمي داريم كه البته در صدد بهبودشان هستيم،ضمن اين كه برنامه هاي مان براي حرم "سيد محمد" سامرا هم در حال تدوين است.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ادامه ضمن يادآوري برپايي قريب الوقوع كنگره اي پيرامون حضرت صاحب الزمان(عج)در كشور عراق بيان داشت:در اين ارتباط تعاملات خوبي ميان مراكز علمي و دانشگاهي دو كشور ايجاد شده و تا امروز حدود 60 مقاله علمي به دبيرخانه كنگره رسيده و مقدمات خوبي براي برگزاري كنگره فراهم شده است.
وي سپس از عزيمت زائران عراقي به ايران هم سخن گفت و با ارائه آمار بيش از دوميليون نفري ايشان در قم و مشهد تاكيد كرد: حضور معنوي شيعيان دو كشور بركات و آثار اجتماعي مطلوبي خواهد داشت و انشاالله هر دو ملت كشوري پيشرفته بر اساس دستورات الهي داشته باشند.
حجت الاسلام رضا اسكندري، سخنان پاياني خود را به قدرداني از آيت الله العظمي بشير نجفي به دليل فراهم كردن اين فرصت اختصاص داد و از وي خواست با رهنمودهاي خود در بهره وري بيش از پيش زائران اعتاب مقدس جمع حاضر را بهره مند كنند.
آيت الله العظمي بشير نجفي پس از شنيدن سخنان و گزارش نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ضمن ابراز رضايت قلبي خود از اين نشست به حجت الاسلام اسكندري گفت: براي من شرف است كه جنابعالي و همراهان تشريف آورديد،من نوكر شيعيان نجف هستم،حقي بر گردن من ايجاد شده كه حرفي بزنم،من خيلي خوشحال شدم از توضيحات جنابعالي،از اين كه زائران ايراني براي زيارت مي آيند و بهره مي برند خوشحالم.
وي سپس به بيان نكاتي در ارتباط با زائر واقعي و زيارت مقبول پرداخت و با ياد و خاطره اي از حضرت امام خميني(ره)خطاب به حجت الاسلام اسكندري گفت:سلام خصوصي مرا به آقاي خامنه اي برسانيد.
گفتني است، اين ديدار در فضايي بسيار صميمي انجام شد و حاشيه هاي دلنشيني به همراه داشت:
*روحانيون كاروان هاي ايران مستقر در نجف هم در اين ديدار حاضر از توصيه هاي آيت الله بشير نجفي استفاده كرده و از اين بابت بسيار خرسند شدند.
*مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف هم در اين ديدار حضور داشت كه توسط حجت الاسلام اسكندري به آيت الله بشير نجفي معرفي شد.
*آيت الله بشير نجفي كه از ديدار بسيار خرسندي نشان مي داد بارها به دليل مختصر تاخير ايجاد شده با تواضع خاصي معذرت خواست كه براي همه حاضران درس آموز بود.
*به دليل همزمان شدن اين ديدار با وقت ظهر شرعي حضار نماز خود را به امامت آيت الله بشير نجفي اقامه كردند.[factimage()] http://hajj.ir/hadjwebui/ImageGallery/ImageNews/image_20121029759272033.jpg [imagetitle()] [factimageend()]
*مهدي فروغي قاري بين المللي قرآن كه در جمع هيئت ايراني حضور داشت در بين دو نماز به قرائت ادعيه پرداخت كه با تحسين حضار مواجه شد.
*آيت الله بشير نجفي كه فارسي را به سبك خاصي تلفظ مي كرد به دفعات به خاطر چنين تلفظي پوزش طلبيد كه حجت الاسلام اسكندري با كلامي صميمي به ايشان گفت:شما فارسي را عراقي بيان مي كنيد.
*حجت‌الاسلام اسكندري از نحوه تعامل آيت الله بشير نجفي با خود و جمع حضار قدرداني كرد و گفت:ما از اين نحوه تعامل شما درس مي گيريم.
*آيت الله بشير نجفي نسبت به سادات علاقه وافري از خود نشان مي داد و در مصافحه با ايشان از عبارت"پسر زهرا"استفاده مي كرد و بسيار با احترام از آنان استقبال مي كرد.
*اين مرجع تقليد در پايان ديدار خود با حجت الاسلام اسكندري براي در امان ماندن كشور ايران از شر اجانب دعا كرد.


| شناسه مطلب: 32565







نظرات کاربران