گام‌های شیطانی را درزندگی‌مان متوقف کنیم گام‌های شیطانی را درزندگی‌مان متوقف کنیم گام‌های شیطانی را درزندگی‌مان متوقف کنیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گام‌های شیطانی را درزندگی‌مان متوقف کنیم گام‌های شیطانی را درزندگی‌مان متوقف کنیم گام‌های شیطانی را درزندگی‌مان متوقف کنیم گام‌های شیطانی را درزندگی‌مان متوقف کنیم گام‌های شیطانی را درزندگی‌مان متوقف کنیم

گام‌های شیطانی را درزندگی‌مان متوقف کنیم

مراسم بعثه مقام معظم رهبری در حرم سیدالشهدا صبح9/8/91با استناد به آیات و روایات پیرامون گام های شیطان در ورود به زندگی انسان ها سخن گفت

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، سخنران مراسم بعثه مقام معظم رهبري در مراسم صبح9/8/91 بعثه مقام معظم رهبري در حرم سيدالشهدا ضمن ارائه راهكار فوق بر اتحاد و همدلي بيش از پيش شيعيان جهان تاكيد كرد.
حجت الاسلام سيدحسن پورموسوي كه پس از نماز صبح و قرائت زيارت عاشورا در جمع زائران ايراني و غير ايراني سخن مي گفت با تشكر از عوامل بعثه مقام معظم رهبري به دليل برگزاري برنامه هاي مناسب در اعتاب مقدس،تشكر و قدرداني خود از همكاري شايسته مسئولين و خادمين عتبه را نيز به زبان عربي بيان كرد و در باب وحدت بيش از پيش همه شيعيان مطالبي را عنوان كرد.
وي سپس به مبحث اصلي سخنراني خود پرداخت و از گام هاي شيطاني سخن گفت و بغض و كينه را به عنوان اولين گام شيطان برشمرد و با اشاره به واقعه عاشورا به بغض و كينه دشمنان اهلبيت(ع) اشاره كرد كه جوهره اصلي سعايت دشمنان بود.
حجت الاسلام سيدحسن پورموسوي فراموشي ياد خدا را به عنوان دومين گام شيطان معرفي كرد و افزود:شيطان با فرصت سوزي ما در اين حربه خود به موفقيت مي رسد،لذا بايستي قدر لحظات حضور خود را در اين اماكن متبرك بدانيم.
سخنران مراسم بعثه مقام معظم رهبري از توجيه گناه و معصيت به عنوان سومين گام شيطاني سخن گفت و تصريح كرد:حواس مان باشد كه توجيه گناه بدتر از خود گناه است.
وي عجب و غرور را چهارمين گام شيطان برشمرد و در توضيح اين موضوع ضمن تاكيد بر اين نكته كه تمام انبيا آمده اند تا ما را از اين عجب و غرور نجات بدهند تصريح كرد:تمامي گرفتاري هاي بشر از همين خودخواهي و عجب و غرور است.
حجت الاسلام پورموسوي ضمن بيان حكايتي از حضرت موسي يكي از سه راهكار شيطان براي تسلط بر انسان ها را همين عجب و غرور معرفي كرد و افزود:بياييم اعمال خود را با خلوص نيت انجام دهيم تا رنگ و بوي عجب و ريا نگيرد.
حجت الاسلام سيدحسن پورموسوي پنجمين گام از گام هاي شيطان را چنين معرفي كرد:كسي كه گناه خود را كوچك بشمارد.وي سپس به نقل حكايتي از پيامبر اكرم اشاره كرد و افزود:گناهان كوچك كه توسط انسان كم اهميت تصور مي شود مثل شاخه هاي كوچك هيزم بر روي هم انباشته شده و توده اي عظيم را تشكيل مي دهد
سخنران مراسم بعثه مقام معظم رهبري كه بابت هر يك از گام هاي شيطاني مطرح شده توضيحات مفصل و جامعي ارائه مي كرد سپس به فضايل زيارت امام حسين(ع)اشاره كرد و با قرائت مرثيه اي به سخنراني خود خاتمه داد.از نكات جالب توجه سخنراني استاد پورموسوي مي توان به بيان حكايات تاريخي و ديني مرتبط با بحث توسط ايشان اشاره كرد و نيز بيان آياتي از كلام الله مجيد در لا به لاي سخنراني و در ارتباط با مطالب مطروحه كه تحسين حضار را بر مي انگيخت.
مراسم بعثه مقام معظم رهبري در حرم سيدالشهدا كه همچون هر صبح بعد از نماز جماعت با قرائت زيارت عاشورا آغاز شده بود پس از سخنراني حجت الاسلام سيد حسن پورموسوي با مداحي ذاكران اهلبيت خاتمه يافت.
لازم به ذكر است كه مراسم شامگاهي بعثه مقام معظم رهبري در ساعت 19و بعد از نماز مغرب و عشا در حرم علمدار كربلا برگزار مي شود.


| شناسه مطلب: 32631







نظرات کاربران