دیدارنخست وزیر عراق با آیت الله نوری‌همدانی دیدارنخست وزیر عراق با آیت الله نوری‌همدانی دیدارنخست وزیر عراق با آیت الله نوری‌همدانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدارنخست وزیر عراق با آیت الله نوری‌همدانی دیدارنخست وزیر عراق با آیت الله نوری‌همدانی دیدارنخست وزیر عراق با آیت الله نوری‌همدانی دیدارنخست وزیر عراق با آیت الله نوری‌همدانی دیدارنخست وزیر عراق با آیت الله نوری‌همدانی

دیدارنخست وزیر عراق با آیت الله نوری‌همدانی

نوری مالکی نخست وزیر عراق با حضرت آیت الله نوری همدانی دیدار کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، نوري مالكي نخست وزير كشور عراق دوشنبه شب با حضور در محل اقامت حضرت آيت الله نوري همداني با اين مرجع تقليد ديدار و گفت و گو كرد.
اين گزارش حاكي است، حضرت آيت الله نوري همداني در اين ديدار ملت ايران و عراق را برادر و دوست توصيف و با تمجيد از فرهنگ مشترك دو ملت، خاطرنشان كرد: حمله نظامي رژيم بعث عراق به جمهوري اسلامي ايران دسيسه استكبار بود و حساب دولت صدام از مردم كشور عراق جداست و مردم مسلمان دو كشور در صف مبارزه با استكبار و صهيونيسم هستند.
وي از سابقه ديرينه ارتباط دو ملت در مبارزه با انگليس و صدور حكم تحريم تنباكو توسط علماي نجف و تدريس فقه حكومت اسلامي از سوي امام راحل در نجف اشرف به نيكي ياد و عراق را سرزمين مبارزه با استعمار و استثمار توصيف كرد.
اين مرجع تقليد انقلاب هاي اسلامي منطقه را نشات گرفته از انقلاب اسلامي ايران دانست و تاكيد كرد: به فضل خدا امروز كشور عراق مستقل، آزاد و رو به توسعه و آباداني است.
حضرت آيت الله نوري همداني فرمول هاي ارائه شده از سوي غربي ها براي حل مشكلات را شكست خورده خواند و بيان داشت: با تحولاتي كه در منطقه ايجاد شده فرمول هاي غربي و صهيونيستي و همچنين دولت هاي وابسته شكست خورده اند.
اين مرجع تقليد امنيت عراق را مطلوب توصيف كرد و اتحاد شيعه و سني در مقابل دشمن مشترك آمريكا، صهيونيسم و وهابيت را عبادتي بزرگ برشمرد.




نظرات کاربران