نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین به کربلا نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین به کربلا نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین به کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین به کربلا نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین به کربلا نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین به کربلا نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین به کربلا نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین به کربلا

نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین به کربلا

ششمین روز از چهارمین نمایشگاه توانمندیهای هیئات مذهبی استان قم شاهد حاشیه های جالبی از جمله قرائت عقد ازدواج پنج زوج جوان و اجرای نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا بود

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، نمايشگاه توانمنديهاي هيئات مذهبي استان قم در ششمين روز از برگزاري كه با استقبال فراوان مردم، زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) روبه رو شده داري حواشي جالبي بود.
قرائت خطبه عقد ازدواج 5 زوج جوان در نمايشگاه هيئات مذهبي
تعداد پنج زوج جوان با حضور در نمايشگاه هيئات مذهبي استان قم خطبه عقد خود را اجرا كردند. اين پنج زوج جوان كه برخي از آنها از استان هاي ديگر در اين نمايشگاه حضور پيدا كرده بودند ابتدا با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در غرفه مسجد نمادين نمايشگاه حضور پيدا كرده و خطبه عقد خود را اجرا كردند.
نمايش تعزيه ورود كاروان امام حسين(ع) به كربلا
نمايش تعزيه ورود كاروان امام حسين(ع) به سرزمين كربلا دقايقي كوتاه در فضاي نمايشگاه به اجرا درآمد كه مورد استقبال بازديدكنندگان قرار گرفت. همچنين در فضاي نمايشگاه لوازم مراسم عزاداري مربوط به 100 سال پيش به نمايش گذاشته شده است.
پرده خواني تصويري
حجت الاسلام وافي در مراسم پرده خوانبي به بيان جاهليت و ددمنشي انسان ها از زمان قبل از بعثت پيامبر(ص) تا عصر حاضر با استفاده از تصاوير پرداخت.
اين سخنران از بعثت پيامبر(ص)، واقعه غدير،‌ وفات پيامبر(ص)، ‌وفات حضرت فاطمه(س)،‌ وفات امام حسن(ع) و واقعه عاشورا و شهادت امام حسين(ع) سخن گفت و در ادامه به بررسي وضعيت جامعه مسلمين و نيز انقلاب اسلامي ايران پرداخت.
وي در ادامه نيز مطالبي را در مقايسه مردم دوره پيامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) با مردم مسلمان ايران و انقلاب و جنگ تحميلي ارايه كرد كه مردم اين دوره درست انتخاب كرده و حقيقت را شناختند و در راه معصومين(ع) و امام زمان(عج) قدم گذاشتند بر خلاف مردمي كه امام و وصي خود را تنها گذاشتند.
وافي تاكيد كرد: ‌اكنون دشمنان همچنان در صدد نابودي اسلام هستتند و مردم بايد همچنان پشت سر ولي خود بايستند.


| شناسه مطلب: 32885




تعزيه



نظرات کاربران