دیدگاه آیت‌الله نوری درباره ذی طلبگی رهبری دیدگاه آیت‌الله نوری درباره ذی طلبگی رهبری دیدگاه آیت‌الله نوری درباره ذی طلبگی رهبری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدگاه آیت‌الله نوری درباره ذی طلبگی رهبری دیدگاه آیت‌الله نوری درباره ذی طلبگی رهبری دیدگاه آیت‌الله نوری درباره ذی طلبگی رهبری دیدگاه آیت‌الله نوری درباره ذی طلبگی رهبری دیدگاه آیت‌الله نوری درباره ذی طلبگی رهبری

دیدگاه آیت‌الله نوری درباره ذی طلبگی رهبری

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به استمرار و ادامه انقلاب اسلامی بعد از اسلام با همان روش امام در دوران رهبری های مقام معظم رهبری گفت: ذی طلبگی همواره در وجود رهبری معظم انقلاب وجود دارد و زمانی که می خواستند به ایشان دکتری افتخاری دهند، حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند که من به طلبه بودن خود افتخار می کنم و این برای من بالاترین مدرک است

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، جمع كثيري از طلاب، فضلا و اساتيد حوزه علميه نجف اشرف با حضور در محل استقرار آيت الله العظمي نوري همداني در نجف اشرف با ايشان ديدار و گفتگو كردند. براساس اين گزارش، به قدري حجم جمعيت اين ديدار زياد بود كه بسياري از افراد مجبور بودند در سالن هاي مجاور ايستاده و به سخنان آيت الله نوري همداني گوش فرا دهند.
آيت الله نوري همداني اين اجتماع طلاب را مقدس برشمرد و شغل طلبگي را زيباترين شغل هاي عالم اسلام دانست.
وي طلاب علوم ديني را رهروان راه انبيا دانست و بيان داشت: روحانيت بايد از ظواهر دنيوي گذشته و طبق فرمايش امام علي(ع) سرمايه خويش را علم قرار دهد.
اين مرجع تقليد با اشاره به استمرار و ادامه انقلاب اسلامي بعد از اسلام با همان روش امام در دوران رهبري هاي مقام معظم رهبري گفت: ذي طلبگي همواره در وجود رهبري معظم انقلاب وجود دارد و زماني كه مي خواستند به ايشان دكتري افتخاري دهند، حضرت آيت الله خامنه اي فرمودند كه من به طلبه بودن خود افتخار مي كنم و اين براي من بالاترين مدرك است.
آيت الله نوري همداني با اشاره به كتاب منيه المريد اثر شهيد ثاني بيان داشت: جديت، همت و استقامت در درس مجاهدت در راه خدا است كه امام صادق(ع) نيز به آن اشاره كرده اند.
وي به بعد تبليغ و ارشاد حوزه هاي علميه پرداخت و آن را وظيفه حوزه ها عنوان كرد و افزود: در آستانه ماه محرم قرار داريم و طلاب بايد با تبليغ مسائل ديني در گسترش اين امر مهم توجه و مبادرت داشته باشند.
وي مطالعه قبل از منبر و استناد به آيات و روايات را مهم عنوان كرد و گفت: اين امر موجب غناي منبر شده و بايد طلاب به آن توجه داشته باشند.
آيت الله نوري همداني همچنين به مقام شيخ جعفر كاشف الغطا اشاره كرد گفت: اين مرد تواضع بسياري داشت و با همه جايگاه علمي كه داشتند گرد نعليل آيت الله بحرالعلوم را پاك مي كرد.
وي يكي از موارد مهم براي طلاب را تشخيص زمان عنوان كرد و افزود: اين امر براي طلاب مهم و ضروري است و امروز كه دشمنان بر عليه اسلام فعاليت مي كنند بايد با شناخت زمان اجازه چنين كاري را به آنها ندهيم.
اين مرجع تقليد به شعارهاي بيداري اسلامي كه با الله اكبر آغاز مي شوند اشاره كرد و گفت: بيداري اسلامي امروز سراسر دنيا را فراگرفته و از جبل الطارق نيز گذشته است و اين جنبش وال استريت كه به وجود آمده نشات گرفته از همين بيداري اسلامي است.
آيت الله نوري همداني در ادامه از شهيد محمد باقر حكيم به عنوان رهبر انقلاب عراق و شهيد سيد محمدباقر صدر با عظمت ياد كرد و گفت: خون شهيد و مركب قلم عالم هر دو احياگر كتاب خداوند و سنت رسول الله است.
وي يكي موارد مهم در حوزه هاي علميه را كارهاي پژوهشي عنوان كرد و ابراز داشت: بايد كارهاي پژوهشي در حوزه گسترش يابد و با برگزاري همايش هاي علمي مختلف در فقه و اصول طلاب را با موارد مختلف آشنا و ارتباط ميان دو حوزه علميه نجف و قم را افزايش داد.
وي تاكيد كرد: بايد حوزه هاي علميه قم و نجف در تاليفات كتب ديني و همچنين آثار پژوهشي با يكديگر ارتباط و تعامل داشته باشند و به اين امر بپردازند.
آيت الله نوري همداني طلاب و علما و اساتيد نجف را به درس آموزي از محضر مراجع عظام تقليد سفارش كرد.
در ابتداي اين ديدار نيز حجت الاسلام سيد محمد باقر قپانچي به نمايندگي از طلاب و فضلا و اساتيد ديدار كننده با آيت الله نوري همداني حضور اين مرجع تقليد را خوش آمد گفت و گزارشي از وضعيت تدريس علوم ديني بيان كرد.




نظرات کاربران