ایران برق نجف و کربلا را تامین می کند ایران برق نجف و کربلا را تامین می کند ایران برق نجف و کربلا را تامین می کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ایران برق نجف و کربلا را تامین می کند ایران برق نجف و کربلا را تامین می کند ایران برق نجف و کربلا را تامین می کند ایران برق نجف و کربلا را تامین می کند ایران برق نجف و کربلا را تامین می کند

ایران برق نجف و کربلا را تامین می کند

فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی حیدریه عراق با سرمایه ۷۵ میلیون یورویی توسط مهندسان ایرانی تا تابستان سال آینده تکمیل می‌شود که قادر خواهد بود برق حرمین شریفین را به صورت مجانی و برق نجف و کربلا را تامین کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري به نقل از فارس افزود: فاز اول نيروگاه سيكل تركيبي حيدريه عراق با سرمايه ۷۵ ميليون يورويي توسط مهندسان ايراني تا تابستان سال آينده تكميل مي‌شود كه قادر خواهد بود برق حرمين شريفين را به صورت مجاني و برق نجف و كربلا را تامين كند.
وي ادامه داد: تفاهم‌نامه‌اي ميان ستاد عتبات وزارت نيرو با طرف عراقي به امضاء رسيد تا اين ستاد نيروگاه ۵۰۰ مگاواتي سيكل تركيبي حيدريه عراق را احداث و تكميل كند.
فرمانده مركز مقاومت بسيج وزارت نيرو با بيان اينكه تامين هزينه ساخت اين نيروگاه با جذب كمك‌هاي مردمي صورت گرفته است، اضافه كرد: فاز اول اين نيروگاه به ظرفيت ۱۶۳ مگاوات قرار شده، تا تابستان سال ۹۲ وارد مدار بهره‌برداري شود.
راحمي خاطر نشان كرد:برق توليد شده از اين نيروگاه قرار است، به طور رايگان در اختيار حرمين شريفين قرار گيرد و مابقي برق توليد شده به دو شهر نجف و كربلا به فروش برسد.
فرمانده مركز مقاومت بسيج وزارت نيرو گفت: مطمئنا اين ۱۶۳ مگاوات مي‌تواند علاوه بر تامين برق اين دو شهر ساير شهرهاي عراق را نيز برقرار كند.


| شناسه مطلب: 33051







نظرات کاربران