حمله به شیعیان بحرین به اتهام توهین به یزید! حمله به شیعیان بحرین به اتهام توهین به یزید! حمله به شیعیان بحرین به اتهام توهین به یزید! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حمله به شیعیان بحرین به اتهام توهین به یزید! حمله به شیعیان بحرین به اتهام توهین به یزید! حمله به شیعیان بحرین به اتهام توهین به یزید! حمله به شیعیان بحرین به اتهام توهین به یزید! حمله به شیعیان بحرین به اتهام توهین به یزید!

حمله به شیعیان بحرین به اتهام توهین به یزید!

شیعیان بحرین همانند شیعیان دیگر کشورهای جهان سالروز شهادت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا را گرامی می دارند. این دومین ماه محرم است که اوضاع سیاسی بحرین هنوز بی ثبات است.

به گزارش شبكه العالم، روزنامه السفير چاپ بيروت نوشت: شوراي مديريت اوقاف شيعه و رؤساي هيئت‌ها و حسينيه‌ها هر ساله براي بررسي سازماندهي مراسم عزاداري ماه محرم به خصوص با وجود سرازير شدن روزانه حدود 170 هزار نفر از روستاهاي مجاور، علاوه بر كساني كه از خارج از بحرين به اين كشور مي آيند با مسئولان وزارت كشور بحرين نشست تشكيل مي دهند. اما آماده‌سازي براي مراسم سال جاري خالي از تهديد نبود. روحانيون و وعّاظي كه در اين مراسم سخنراني و دسته‌هاي عزاداري را با اشعاري كه وزارت كشور بحرين برخي از آنها را حمله به نظام دانست رهبري كرد، فرا خوانده شدند. برخي نيز با تهمت‌هاي مختلفي مانند «توهين به دولت اُمَوي و حمله به يزيد بن معاويه، خليفه مسلمانان» مواجه شدند! عبدالله الشملاوي وكيل مدافع يكي از مداحان كه تحت فشار و تعقيب قرار گرفته است در همين رابطه گفت: عبدالامير البلادي مداح اهل بيت (ع) متهم به توهين به نظام شده و از شيخ حسن العالي كه گفته مسلمانان دولت يزيد را نمي‌پذيرند به اتهام توهين به دولت اموي بازجويي شده است. تعدادي ديگر از مداحان، روحانيون و سخنرانان نيز به علت اظهارات تاريخي كه دولت آنها را بر اوضاع كنوني و رهبران سياسي قابل انطباق مي داند فرا خوانده شده اند. برخي نيز براي بازجويي بازداشت شده اند. جمعيت مخالف اسلامگراي الوفاق، حمله امنيتي گسترده كه اعتقادات و شعائر ديني را هدف قرار داده است محكوم كرد. اين جمعيت اعلام كرد رژيم تلاش مي‌كند از طريق فراخواني وعاظ، سخنرانان، مداحان و مسئولان نهادهاي عاشورايي و هيئت‌ها، بازداشت، تهديد، حملات غافلگيرانه و پاره كردن و برچيدن پلاكاردهاي عاشورايي پس از يورش به مناطق و تحريك شهروندان، دهان‌ها را ببندد و آزادي عقايد در ماه محرم را كاملا محدود كند. گفتني است رژيم بحرين به شدت از ماه هاي محرم و صفر به خصوص روزهاي تاسوعا و عاشورا وحشت دارد و اين مساله پس از شروع انتفاضه اخير مردم مظلوم بحرين تشديد شده است.


| شناسه مطلب: 33052







نظرات کاربران