مدینه  به استقبال نوروز رفته است مدینه  به استقبال نوروز رفته است مدینه  به استقبال نوروز رفته است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدینه  به استقبال نوروز رفته است مدینه  به استقبال نوروز رفته است مدینه  به استقبال نوروز رفته است مدینه  به استقبال نوروز رفته است مدینه  به استقبال نوروز رفته است

مدینه به استقبال نوروز رفته است

مدینه منوره – زائران ایرانی که توفیق دارند سال 1392 را در شهر پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) مدینه منوره تحویل کنند با تدارک برنامه های گسترده مذهبی ،آیینی و فرهنگی به استقبال سال نو رفته اند.

براي برگزاري مراسم تحويل سال با هماهنگي هاي صورت گرفته كه محوريت آنرا زائران برعهده خواهند داشت ، آيين هاي معنوي و فرهنگي شايسته حضور در شهر رسول الله (ص) در تمامي هتل هاي محل اقامت زائران ايراني برگزار خواهد شد .
حجت الاسلام و المسلمين " نجف نجفي روحاني " نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره روز سه شنبه و در ديدار شماري از خادمان تازه مامور شده براي خدمت در هتل هاي زائران ايراني ، از آنها خواست تا مراسم تحويل سال را با شكوه و در كمال معنويت برگزار كنند.
وي با اشاره به تاييد كردن اسلام نوروز را ، سنت ايراني استقبال از سال نو و تحول در طبيعت را سنتي بسيار زيبا و برگزاري مراسم و مجلس مناسب اين واقعه ، را در عين حال به نوعي درخواست بهترين حالات براي خود ازدرگاه الهي دانست .
بنا بر برنامه ريزي صورت گرفته در استقبال از سال نو در تمامي هتل هاي ايراني سفره هاي هفت سين چيده مي شود و براي فراهم آوردن و تزيين آن از زائران كمك خواسته شده است .
با عنايت به اينكه تمامي شهر مدينه حرم دانسته مي شود ترتيبي اتخاذ شده است تا زائران در هر كجاي اين شهر كه حضور داشته باشند و بخواهند تحويل سال را در هتل ها بگذارنند ، شاهد مراسمي معنوي و ارزشمند با برنامه هاي مختلف مذهبي و فرهنگي باشند .
به زائراني كه در لحظه تحويل سال نو مي خواهند در حرم شريف تشريف داشته باشند توصيه شده است با عنايت به سنت هاي موكد و مقررات حاكم بر حرم شريف نبوي در كمال آرامش و توام با حفظ كامل حرمت حرم لحظه تغيير سال را در اين مكان شريف حضور داشته باشند و از ابراز احساسات به هر شكل خودداري كنند.
از جمله اعمال مستحب توصيه شده در لحظه تحويل سال قرائت قرآن و ادعيه وارده و اقامه نماز است .
بعثه مقام معظم رهبري در توصيه هاي خود به زائران حرم شريف نبوي از آنها درخواست كرده است تا در لحظه تحويل سال با قرائت قران و ادعيه واقامه نماز براي شادي و شادكامي عموم بندگان خدا و بخصوص ملت بزرگ ايران اسلامي و در صدر آن مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله العظمي خامنه اي دعا كنند.
مدينه منوره با تهران 30 دقيقه ( منفي ) اختلاف وقت دارد . موسسه ژئو فيزيك دانشگاه تهران لحظه تحويل سال 1392 هجري شمسي به افق تهران را ساعت 14 و 31 دقيقه و 56 ثانيه روز چهارشنبه 30 اسفند 1391 هجري شمسي هجري شمسي مطابق 8 جمادي‌الاولي 1434 هجري قمري و 20 مارس 2013 ميلادي اعلان كرده است . تمام




مطالب مرتبط

نظرات کاربران