متروی مدینه؛ کار در زیر و روی زمین جریان دارد متروی مدینه؛ کار در زیر و روی زمین جریان دارد متروی مدینه؛ کار در زیر و روی زمین جریان دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
متروی مدینه؛ کار در زیر و روی زمین جریان دارد متروی مدینه؛ کار در زیر و روی زمین جریان دارد متروی مدینه؛ کار در زیر و روی زمین جریان دارد متروی مدینه؛ کار در زیر و روی زمین جریان دارد متروی مدینه؛ کار در زیر و روی زمین جریان دارد

متروی مدینه؛ کار در زیر و روی زمین جریان دارد

کارهای ساختمانی برای احداث قطار زیر زمینی – یا همان مترو – در شهر مدینه منوره در جریان است.

خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج روز جمعه در ديداري از جنوب غربي مدينه منوره كه يكي از خطوط اصلي قطار زير زميني مدينه منوره از آن خواهد گذشت ، نوشت كه در منطقه حفاري هاي عميقي صورت گرفته و بتن ريزي در جريان است . محل حفاري ها قرار است با پوشيده شدن آنها به تونل مترو تبديل شود.
عمليات اجرايي ايجاد قطار شهري مدينه منوره در حالي جريان دارد كه عمليات توسعه حرم شريف نبوي نيز در دست اجرا است و در نتيجه بخش عمده اي از شهر زير بار آمد و شد كاميونها است كه ضايعات ساختماني را خارج ومصالح ساختماني را وارد مي كنند.
خط اصلي قطار زير زميني مدينه منوره از كنار ايستگاه قطار اين شهر مي گذرد كه دو قرن پيش وبعد از آنكه سلفي ها قدرت گرفتند ، به اين استدلال كه " بدعت " است تعطيل شد.
آن قطار در دو قرن پيش عربستان سعودي را به شامات يا همان سوريه كنوني وصل مي كرد.
عربستان سعودي علاوه بر مدينه منوره در دو شهر مكه مكرمه و جده نيز عمليات ساخت قطار زير زميني را ادامه مي دهد.
خط آهن زير زميني مدينه منوره علاوه بر اين شهر قرار است كه مسافران را نيز بين مدينه منوره – مكه مكرمه جابجا كند.
فاصله اين دو شهر حدود چهارصد كيلومتر است كه اتوبوس ها آنرا الان در حدود چهار ساعت مي پيمايند و پيش بيني مي شود كه قطار آنرا در دو ساعت و نيم طي كند.
بنا بر اطلاعات ارايه شد در رسانه هاي سايبري عربستان سعودي ، اين پروژه شامل احداث بيش از 450 كيلومتر خط آهن الكتريكي ميان مكه مكرمه و مدينه منوره مجهز به سيستم پيشرفته ارتباطي و تامين قطارهاي سريع السير با جديدترين فناوريهاي روز در قطارهاي جهان خواهد بود.
طبق نقشه در اين مسير، پنج ايستگاه مسافران در مكه مكرمه و مدينه منوره و جده و شهر اقتصادي ملك عبدالله در "رابغ " احداث مي شود.
در توجيه اين طرح مقامات سعودي گفته اند: اين پروژه در بخش حمل و نقل عربستان، به چند دليل يك نياز اساسي است كه مهمترين آنها، افزايش تعداد حجاج و عمره گزاراني است كه ميان مكه مكرمه و مدينه منوره تردد مي كنند.
درسالهاي اخير عربستان سعودي پذيراي بيش از دو ميليون و 500 هزار نفر حاجي در موسم تمتع و به علاوه ميليونها عمره گزار از سرتاسر جهان اسلام بوده است كه درماههاي خاصي از سال مانند رمضان جمعيت زيادي از شهروندان عربستان سعودي و خارجي هاي ساكن را نيز بايد به ميليونها عمره گزار خارجي افزود .
طبق طراحي قطار برقي و سريع السيرمدينه – مكه ، در مدت دو ساعت به جده و از آنجا در مدت تنها 30 دقيقه به مكه مكرمه مي رسد.
جاده مدينه منوره – مكه مكرمه با آنكه بزرگراهي وسيع با چهار باند در دو جهت رفت و برگشت است ، داراي ترافيك زياد مي باشد و در فصل تمتع و يا اوج عمره در ماه رمضان ، بر اين ترافيك افزوده مي شود.
متاسفانه هر ساله حوادث زيادي در اين جاده رخ داده است .




نظرات کاربران