استقبال اندیشمندان عراقی و ایرانی از کنگره امام مهدی و آینده جهان استقبال اندیشمندان عراقی و ایرانی از کنگره امام مهدی و آینده جهان استقبال اندیشمندان عراقی و ایرانی از کنگره امام مهدی و آینده جهان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
استقبال اندیشمندان عراقی و ایرانی از کنگره امام مهدی و آینده جهان استقبال اندیشمندان عراقی و ایرانی از کنگره امام مهدی و آینده جهان استقبال اندیشمندان عراقی و ایرانی از کنگره امام مهدی و آینده جهان استقبال اندیشمندان عراقی و ایرانی از کنگره امام مهدی و آینده جهان استقبال اندیشمندان عراقی و ایرانی از کنگره امام مهدی و آینده جهان

استقبال اندیشمندان عراقی و ایرانی از کنگره امام مهدی و آینده جهان

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از استقبال اندیشمندان، اساتید، متفکران و صاحب‌نظران عرصه مهدویت عراقی و ایرانی از کنگره امام مهدی و آینده جهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، حجت الاسلام والملسمين رضا اسكندري، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق امروز در ديدار با حجت الاسلام والمسلمين علي سميسم، رييس دانشكده فقه دانشگاه كوفه كه در محل اين مركز بزرگ آموزش عالي ترتيب يافت، به تشريح آخرين فعاليت هاي علمي كنگره بين المللي امام مهدي(عج) و آينده جهان پرداخت.
وي با تأكيد بر اين‌كه به دنبال برگزاري كنگره‌اي با محتواي غني و با حضور انديشمندان برجسته جهان اسلام هستيم، خاطرنشان كرد: تاكنون قريب 250 مقاله به زبان عربي از علما و انديشمندان عراق و ايران و ساير كشورهاي اسلامي رسيده كه پيش بيني مي شود با احتساب مقالات انديشمندان دانشگاه هاي عراقي اين تعداد مقاله افزايش يابد.
حجت الاسلام والمسلمين اسكندري از تدوين و چاپ 3 جلد مجموعه مقالات برگزيده اين كنگره در آينده نزديك خبر داد و افزود: يك جلد ديگر از مجموعه مقالات رسيده نيز در دست آماده سازي براي چاپ است، افزون بر اين‌كه مجموعه مقالات جديدي كه از دانشگاهيان عراقي واصل خواهد شد نيز در جلدهاي بعدي قبل از برگزاري كنگره به زيور طبع آراسته مي شوند.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين دكتر علي سميسم، كه دبير كنگره را بر عهده دارد، در سخناني به تشريح ضرورت هاي لازم براي برگزاري هرچه بهتر كنگره پرداخت.
بنابر اين گزارش، در ادامه اين نشست اعضاي حاضر در جلسه به بحث و بررسي پيرامون مسائل علمي، اجرايي، تبليغات و دعوت از ميهمانان عراقي و ايراني پرداختند.
گفتني است، اين كنگره با همكاري دانشگاه كوفه، مجمع جهاني اهل بيت، دانشگاه كربلا، پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي، دفتر تبليغات اسلامي، حوزه علميه قم، جامعة المصطفي العالميه، كتابخانه علامه قرشي در نجف، مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم و انجمن مهدويت حوزه علميه قم برگزار مي شود.
يادآور مي شود، كنگره امام مهدي(عج) و آينده جهان در روزهاي دهم و يازدهم رجب در شهر مقدس نجف اشرف و دانشگاه كوفه برگزار مي شود و ادامه آن در تاريخ دوازدهم رجب در شهر مقدس كربلا برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران