ورود روزانه هشتاد کاروان زیارتی به کربلای معلی

مدیر عملیات نمایندگی شرکت شمسا در عراق از ورود روزانه هفتاد تا هشتاد کاروان زیارتی به کربلای معلی خبر داد.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاعرسانی حج از کربلای معلی، محرم آهنگران مدیر عملیات نمایندگی شرکت شمسا در عراق، در همایش روحانیان و مداحان عتبات عالیات گفت: شرایط خدمت رسانی به زائران عتبات با گذشته تفاوت کرده است و روز به روز بهتر می شود، اما نباید از برخی مشکلات چشم پوشی کرد.
وی که برای پاسخ گویی به سؤالات روحانیان و مداحان عتبات در جلسه حضور داشت در پاسخ به عدم کیفیت غذا نسبت به گذشته، گفت: آوردن آشپز ماهر و نیروی خوب در ایام عید کار بسیار مشکلی است، قطعا شرایط با روزهای عادی تفاوت می کند، اما نهایت تلاش خود را به کار بسته ایم تا از بهترین مواد موجود برای طبخ غذا استفاده شود.
مدیر عملیات نمایندگی شرکت شمسا در عراق با بیان اینکه گوشت مرغوب یکی از شرایط کیفیت غذای خوب است، افزود: هرچند گوشتی که برای طبخ غذای زائران عتبات مصرف می شود، وارداتی از هندوستان بوده و مورد تأیید عتبه حضرت ابوالفضل العباس(ع) است، اما این گوشت گوساله را نباید با گوشت گوسفند زنده در عربستان مقایسه کرد.
وی خاطرنشان کرد: کیفیت غذا در حال بهتر شدن است، اما اگر هر فردی از آشپزخانه های شمسا در عراق بازدید کند، از اینکه این حجم غذا در این آشپزخانه ها طبخ می شود، تعجب خواهد کرد.
آهنگران در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مسافت دور برخی هتل ها تا حرم اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: هم اکنون به طور متوسط هفتاد تا هشتاد کاروان در روز وارد کربلا می شود که با توجه به قدمت طولانی هتل های اطراف حرم و عدم کیفیت مناسب آنها از نظر بهداشت، امکان اسکان همه کاروانها در اطراف حرم وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر شدن خدمت رسانی به زائران انجام می دهیم و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد به ضعف مدیران ثابت در هتل ها اشاره کرد و خواستار آموزش مدیران در ایران شد تا مشکلات پیش آمده به حداقل ممکن برسد.
مدیر عملیات نمایندگی شرکت شمسا در عراق همچنین به مقایسه فرایند حمل و نقل زائران نسبت به گذشته پرداخت و با مناسب خواندن شرایط کنونی، یکی از مشکلات این بخش را خرید بالاجبار ماشین های «هایس» به جای آمبولانس با تخت و اکسیژن و خرید ماشین سردخانه دار برای حمل جنازه عنوان کرد.