ماجرای هدیه امام علی به یک هنرمند ایرانی+عکس ماجرای هدیه امام علی به یک هنرمند ایرانی+عکس ماجرای هدیه امام علی به یک هنرمند ایرانی+عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ماجرای هدیه امام علی به یک هنرمند ایرانی+عکس ماجرای هدیه امام علی به یک هنرمند ایرانی+عکس ماجرای هدیه امام علی به یک هنرمند ایرانی+عکس ماجرای هدیه امام علی به یک هنرمند ایرانی+عکس ماجرای هدیه امام علی به یک هنرمند ایرانی+عکس

ماجرای هدیه امام علی به یک هنرمند ایرانی+عکس

همیشه دعا مى کردم که به من توفیق زیارت عتبات عالیات را عنایت فرماید و براى تحقیق این آرزوى بزرگ بسیار تلاش کردم اما نتیجه اى بدست نیاوردم. از این رو آرزوى خود را روى سنگ کوچکى نوشتم و آن را زیر جزء آخر قرآن سنگى نهادم و آن را به حرم مولایم حضرت امیرالمؤمنین (ع) اهدا کردم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، حسين پور رضوى هنرمند ايرانى كه كل قرآن كريم را بر روى سنگ نوشته است اين اثر هنرى خود را به آستان قدس علوى اهدا كرد.
حجت‌الاسلام زين الدين توليت آستان مقدس علوي از اين هنرمند نيكوكار استقبال و ضمن قدردانى از وى در قبال اهداى اين اثر هنرى براى وى آرزوى موفقيت كرد.
پور رضوى نيز از مهمان نوازى خادمان و مسؤولان آستان قدس علوي تشكر و از اينكه با هزينه آستان توانسته به زيارت عتبات عاليات مشرف شود قدردانى كرد.
اين هنرمند ايرانى طى ديدار با توليت آستان قدس علوي آثار هنرى ديگرى را به رسم يادبود به توليت و معاون وى اهدا كرد.
توليت آستان قدس علوي نيز هداياى متبركه اى به اين ميهمان هنرمند اهدا و هداياى دريافتى را به موزه آستان قدس علوي تحويل داد.
حسين پور رضوى در رابطه با اين قرآن سنگى گفت: با اينكه وضعيت مالى خوبى ندرام اين قرآن سنگى را به حرم مولايم حضرت اميرالمؤمنين (ع) اهدا كردم و از او درخواست كردم توفيق زيارتش را نصيبم گرداند.
وي افزود: من هميشه به كرامت‌ها و معجزه هاى اين امام بزرگوار ايمان داشتم. به لطف خداوند و اهل بيت (ع) توانستم كل قرآن كريم را روى سنگ طبيعى و با چشم مجرد و بدون هيچ ذره بينى بنويسم و اولين قرآن نوشته شده روى سنگ را ارائه كنم.
پور رضوي تصريح كرد: هميشه دعا مى كردم كه به من توفيق زيارت عتبات عاليات را عنايت فرمايد و براى تحقيق اين آرزوى بزرگ بسيار تلاش كردم اما نتيجه اى بدست نياوردم. از اين رو آرزوى خود را روى سنگ كوچكى نوشتم و آن را زير جزء آخر قرآن سنگى نهادم و آن را به حرم مولايم حضرت اميرالمؤمنين (ع) اهدا كردم.
وي ادامه داد: وقتى اين هديه به آستان رسيد برادران خادم در آستان اين سنگ را يافتند كه روى آن اين جملات نوشته شده بود: (خدايا من انسان فقيرى هستم و در كلبه فقيرانه خود چيزي دارم و آن چيز فقط تويي. خداوندا مرا به خواسته هايم برسان) مسؤولين عزيز آستان اين سنگ كوچك را نزد توليت محترم بردند و ايشان دستور دادند هماهنگى هاى لازم جهت سفر بنده به عتبات عاليات انجام شود و باهزينه آستان به كشور عراق آمدم و به آرزوى ديرينه ام رسيدم.
اين هنرمند ايراني گفت: هيچ وقت باور نميكردم كه بتوانم مولايم اميرالمؤمنين (ع) را زيارت كنم و اكنون بين حقيقت و خيال به سر مى برم. كما اينكه بعد از اتمام نوشتن اين قرآن سنگى وضعيت اقتصادى زندگيم به بركت قرآن و اهل بيت بهبود يافت.
پور رضوى در ادامه اظهار داشت: كار نوشتن قرآن مجيد روى سنگ سه سال (از محرم سال ۱۳۲۹ هجرى تا سال ۱۴۳۲هجرى) طول كشيد. اين قرآن روى ۱۹ قطعه سنگ نوشته شده و در ۱۶ جعبه جوبى نگهدارى مى شوند.
وي گفت: از همه كسانى كه در رساندن اين قرآن سنگى به حرم مطهر علوى نقش داشتند تشكر مى كنم. به ويژه از مسؤولين آستان قدس علوى به خاطر مهمان نوازى و حسن ضيافت كمال تشكر را دارم.


| شناسه مطلب: 39948




هنرمند عتبات نجف



مطالب مرتبط

نظرات کاربران