افزايش پروازهاي هوايي براي حمايت از زائران اربعين

نيروي هوايي عراق از افزايش پروازهاي هوايي پس از دريافت خبرهايي مبني بر تصميم تروريستهاي مسلح براي استفاده از مناطق صحرايي در حمله به زائران اربعين حسيني خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، يك منبع امنيتي در فرماندهي عمليات الرافدين از افزايش پرواز هواپيماهاي ارتش بر فراز تمام مناطقي كه شاهد حركت گسترده زائران در استانهاي ذي قار، المثني و ميسان به سمت كربلاي معلي براي شركت در مراسم اربعين حسيني است، خبر داد.
پروازهاي هواپيماهاي ارتش در چارچوب طرح امنيتي انجام مي‌شود كه نيروهاي مسلح عراق براي حمايت از زائراني كه به سمت كربلاي معلي با پاي پياده در حال حركت هستند، انجام مي‌دهند.
اين منبع به راديوالمربد گفت: پروازهاي هوايي، شامل مناطق صحرايي و راههايي مي‌شود كه زائران را به مراكز شهرها مي‌رسانند و فرماندهي عمليات در سايه اطلاعاتي كه تصريح مي‌كند امكان استفاده
گروههاي مسلح از مناطق صحرايي براي حمله به زائران وجود دارد، پروازهاي هوايي را انجام مي‌دهد.
اين منبع از اقدامات پيشگيرانه فرماندهي نيروي هوايي عراق در راستاي حمايت از ميليونها زائري خبر داد كه براي شركت در مراسم اربعين حسيني به سمت كربلاي معلي در حال حركت هستند.
با وجود تشديد تدابير امنيتي براي حفظ امنيت كاروانهاي عزاداران حسيني، تروريستهاي تكفيري طي ساعات گذشته، از طريق خودروهاي بمبگذاري شده و حملات مسلحانه، به زائران بيگناه حمله كردند كه دست كم ۹۰ زائر شهيد و زخمي شده اند.




نظرات کاربران