راه‌اندازی شبکه جدید «زیارت» در مشهد راه‌اندازی شبکه جدید «زیارت» در مشهد راه‌اندازی شبکه جدید «زیارت» در مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راه‌اندازی شبکه جدید «زیارت» در مشهد راه‌اندازی شبکه جدید «زیارت» در مشهد راه‌اندازی شبکه جدید «زیارت» در مشهد راه‌اندازی شبکه جدید «زیارت» در مشهد راه‌اندازی شبکه جدید «زیارت» در مشهد

راه‌اندازی شبکه جدید «زیارت» در مشهد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: تاسیس شبکه ملی زیارت در انتظار اجرای تعهدات استانی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايسنا، حجت‌الاسلام علي نهاوندي، ضمن بيان اين مطلب اظهار كرد: خوشبختانه پيگيري دو ساله ما براي تاسيس شبكه ملي زيارت در جوار بارگاه منور رضوي مورد تائيد صداوسيما قرار گرفت.
وي ادامه داد: در مرحله بعد مطالعات لازم در خصوص تاسيس اين شبكه انجام شد و بسترهاي فني راه‌اندازي آن نيز تهيه شد و بنابراين خراسان رضوي اولين استاني خواهد بود كه در كنار شبكه استاني خود يك شبكه ملي را نيز راه‌اندازي خواهد كرد.
مديركل صدا و سيماي خراسان رضوي خاطرنشان كرد: براي نيل به اين مهم شورايي متشكل از استاندار خراسان رضوي، قائم مقام توليت آستان قدس، شهردار مشهد، معاون عمراني و برنامه‌ريزي استانداري و مديركل صداوسيماي خراسان رضوي به دعوت استاندار محترم تشكيل شد كه در اين جلسات به توافقاتي دست يافتيم.
نهاوندي تصريح كرد: براين اساس بنا شد كه استانداري خراسان مكاني را براي تأسيس اين شبكه اختصاص دهد و مبلغ ۱۰ ميليارد تومان لازم براي ايجاد زيرساخت‌هاي اين شبكه را نيز فراهم كند و در مقابل صدا و سيماي خراسان رضوي نيز تعهداتي را به عهده گرفت كه از جمله آنها مي‌توان به تهيه TS3 براي مشهد و حومه و تبديل برخي از سيستم‌هاي قديمي به سيستم‌هاي پيشرفته اشاره كرد.
وي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون صدا و سيماي خراسان رضوي به تعهداتش در اين زمينه عمل كرده است و ما منتظر اجرايي شدن تعهدات استاني براي شروع فعاليت‌هاي اجرايي شبكه ملي زيارت هستيم.
مديركل صدا و سيماي خراسان رضوي با اشاره به آمادگي ايجاد شده در صدا و سيماي خراسان رضوي براي تاسيس شبكه ملي زيارت اظهار كرد: از فرداي اجراي تعهدات استاني، ستاد راه‌اندازي شبكه ملي زيارت آغاز به كار خواهد كرد و براي تحقق توليدات مناسب براي اين شبكه اقدام مي‌كند.
وي افزود: خوشبختانه استاندار محترم مجدانه پيگير اين موضوع هستند و به همين دليل ما اميدواريم كه به زودي شاهد فراهم آمدن زيرساخت‌هاي لازم براي تاسيس اين شبكه باشيم.
نهاوندي تصريح كرد: طبق قانون اساسي انتشار فراگير صوت و تصوير فقط به عهده صدا و سيماست و بنابراين سياست‌گذاري و مديريت شبكه‌ها نيز بايد در اختيار صدا و سيما باشد اما در شبكه ملي زيارت در بخش محتوا ما شوراي راهبردي را به وجود آورده‌ايم كه در زمينه ايجاد محتوا از مراكز موثر مانند آستان قدس رضوي و حج و زيارت به عنوان عضو شوراي راهبردي بهره مي‌بريم.
وي افزود: مطمئنا با راه‌اندازي اين شبكه استان و انعكاس فرهنگ معنويت و ولايت‌مداري از يك سو و جذب سرمايه‌هاي مادي و معنوي از سوي ديگر موفق‌تر از قبل خواهد بود و نقش فرهنگي مهمي را در جهان اسلام و كشور ايفا خواهد كرد.
نهاوندي گفت: هم‌اكنون براي مكان تاسيس اين شبكه نيز چند فضا جانمايي شده است كه در اين زمينه نيز ما نياز به همكاري شهرداري و استانداري داريم.
مديركل صدا و سيماي خراسان رضوي تاكيد كرد: البته ما بنا نداريم كه صدا و سيماي مركز خراسان رضوي با اين مجموعه تلفيق شود تا ان‌شاءالله شاهد اين باشيم كه يك مجموعه مستقل با امكانات و شرايط مناسب و مساعد در مشهد به وجود مي‌آيد.


| شناسه مطلب: 47317




رسانه زيارت مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران