اخبار کوتاه جهان اسلام اخبار کوتاه جهان اسلام اخبار کوتاه جهان اسلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار کوتاه جهان اسلام اخبار کوتاه جهان اسلام اخبار کوتاه جهان اسلام اخبار کوتاه جهان اسلام اخبار کوتاه جهان اسلام

اخبار کوتاه جهان اسلام

امارات ۷۰ لبنانی را اخراج کرد امارات متحده عربی هفتاد شهروند لبنانی مقیم این کشور را که بیشتر آن‌ها شیعه هستند را اخراج می‌کند. روزنامه لبنانی النهار نوشت، تصمیم به اخراج ۷۰ شهروند لبنانی روز گذشته گرفته شده است و هنوز علت اتخاذ این تصمیم مشخص نیست.

امارات ۷۰ لبناني را اخراج كرد امارات متحده عربي هفتاد شهروند لبناني مقيم اين كشور را كه بيشتر آن‌ها شيعه هستند را اخراج مي‌كند. روزنامه لبناني النهار نوشت، تصميم به اخراج ۷۰ شهروند لبناني روز گذشته گرفته شده است و هنوز علت اتخاذ اين تصميم مشخص نيست. درهمين حال با آنكه شيعه بودن بيشتر اين افراد نشان دهنده وجود ابعاد فرقه گرايانه در اين ماجرا است ولي يك منبع ديپلماتيك لبناني به روزنامه النهار گفت اين درست نيست كه همه لبناني‌هايي كه اخراج مي‌شوند شيعه هستند زيرا افرادي از ديگر طوايف لبناني نيز در بين آن‌ها ديده مي‌شوند. از سوي ديگر اين منبع افزود، تماس‌هايي در اين زمينه با مقامات اماراتي به‌منظور حل مسئله در حال انجام است.
درگيريهاي شديد در تكريت با آغاز عمليات جديد براي آزادي سازي تكريت ده‌ها داعشي در درگيري با نيروهاي عراقي در مركز اين شهر به هلاكت رسيدند. به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از العالم، ‌ نيروهاي ارتش و داوطلب مردمي ده‌ها منطقه را در اطراف تكريت مركز استان صلاح الدين عراق آزاد كرده‌اند. يكي از فرماندهان ارتش عراقي گفت: ساعت پيروزي با توجه به پيشروي يگانهاي نظامي از محورهاي مختلف نزديك است تا اين شهر را به طور كامل از وجود افراد مسلح پاكسازي كنند. در همين حال سرتيپ عبدالامير الخزرجي معاون فرمانده نيروهاي نخبه عراقي موسوم به «لشكر طلايي» اعلام كرد حمله افراد مسلح داعش به مركز شهر الرمادي خنثي و تلفات و خسارات سنگيني به آنان وارد شد. شبكه الميادين نيز اعلام كرد: در حمله هوايي نيروهاي ائتلاف به مواضع نيروهاي عراقي در حومه شهر الرمادي ۲۲ سرباز عراقي كشته شدند. پيشمرگان كرد عراقي نيز مجتمع يرموك و دو روستا را در جنوب غرب استان كركوك آزاد كردند و شماري از افراد مسلح گروه داعش را از پاي درآوردند. در همين حال پارلمان اتحاديه اروپا، محاكمه گروهك داعش در عراق و سوريه را در دادگاه كيفري بين المللي خواستار شد. اين پارلمان افزود: جرائمي كه داعش در سوريه و عراق مرتكب مي‌شود به مثابه جنايات جنگي است. آن‌ها همچنين از دست داشتن سازمانهاي دولتي و خصوصي در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در انتشار تفسير وهابي از اسلام ابراز نگراني و درخواست كردند به حمايتهاي مالي اين سازمان‌ها براي ترويج وهابيت پايان داده شود.
رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق از بيانيه الازهر مصر ابراز تأسف كرد به گزارش شبكه تلويزيوني المنار، سيد عمار حكيم از بيانيه‌اي كه در پايگاه اينترنتي دانشگاه علوم اسلامي الازهر مصر درباره عمليات نظامي براي آزادسازي استان صلاح الدين از دست باندهاي داعشي منتشر شده است ابراز تأسف كرده وتصريح كرد: ‌اين بيانيه مطابق با واقعيت نيست و بر اطلاعات و گزارشهاي ساختگي و دروغ و به دور از حقيقت مبتني است. درهمين حال مجلس اعلاي اسلامي عراق در بيانيه‌اي اعلام كرد سيد عمار حكيم گفت: بهتر بود الازهر هيئتي را براي مطلع شدن از اوضاع مي‌فرستاد تا به نيروهاي داوطلب مردمي كه جانشان را براي وحدت عراق فدا مي‌كنند ظلم نكند.
سياست ايران، تامين امنيت و آرامش منطقه رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران تاكيدكرد: سياست جمهوري اسلامي همواره در جهت تامين آرامش و امنيت منطقه است و درصدد نفوذ نيست. آقاي لاريجاني در مصاحبه با تلويزيون الراي كويت افزود: در عراق داعش بخش‌هايي از اين كشور را اشغال كرد ما مي‌دانيم چه عوامل و كشورهايي به شكل گيري اين جريان تروريستي كمك كردند دولت عراق از ما براي مقابله با داعش كمك خواست و ما هم به آنان كمك كرديم. اگر ما آن زمان به عراق كمك نمي‌كرديم، اين معضل گريبانگير بسياري از كشورهاي منطقه مي‌شد. وي تصريح كرد: ما به حزب الله در لبنان و حماس در فلسطين نيز كمك كرديم.‌‌ همان طور كه مي‌دانيد، حزب الله به رژيم اسرائيل يك سيلي محكم زد. ما به اين كمك‌ها افتخار مي‌كنيم و به خود مي‌باليم. آقاي لاريجاني در پاسخ به ادعا حمايت از حوثي‌هاي يمن؛ گفت: ما در مسائل يمن دخالت نمي‌كنيم اگر مردم يمن انقلاب كردند، بدين معنا نيست كه ايران نيرو به يمن فرستاده است. ما هيچ نيرويي به يمن نفرستاده‌ايم و معتقديم احقاق حق مظلومان حقي مشروع است.
ممنوعيت استفاده معلمان زن مسلمان آلمان از حجاب لغو شد به گزارش خبرگزاري رويترز از برلين دادگاه عالي آلمان امروز در حكمي اعلام كرد معلمان زن مسلمان مي‌توانند براي حفظ حجاب خود دركلاس درس از روسري استفاده كنند به شرط اينكه اين‌كار باعث ايجاد اختلال درمدارس نشود، اين درحالي است كه اين حكم ممكن است موج انتقادات گروه‌هاي ملي گرايي را به همراه داشته باشد كه آن را حركتي آرام در جهت «اسلامي شدن» مي‌دانند. گفتني است دادگاه قانون اساسي آلمان۱۲ سال پيش استفاده از حجاب اسلامي را براي معلمان زن ممنوع‌كرده بود و در پي‌آن استفاده ازحجاب اسلامي‌در برخي ايالت‌هاي اين كشور ممنوع شد. ازسوي ديگر فولكر بك نماينده حزب مخالف سبز در پارلمان آلمان در واكنش به صدور اين حكم‌گفت: حجابي كه مسلمانان استفاده مي‌كنند بيش از گروه‌هاي مخالف تنوع سياسي مانند گروه‌هاي دست راستي، نئو نمازي‌ها و افراطي‌ها خطرناك نيست. در همين حال روزنامه تاز چاپ برلين هشدار داد گروه ضد اسلامي پگيدا كه چندين تظاهرات ضد اسلامي در درسدن برگزار كرده است احتمالا در اعتراض به اين حكم مدعي گسترش بي‌رويه اسلام در اروپا خواهد شد.
نشست علماي ديني آسياي مركزي جهت مقابله با افراط گرايي و تروريسم نخستين نشست علماي ديني آسياي مركزي به منظور مقابله با افراط گرايي و تكفير در شهر بيشكك پايتخت قرقيزستان برگزار شد. در اين نشست كه ائمه جماعات؛ انديشمندان و پژوهشگران ديني از كشورهاي قزاقستان؛ ازبكستان و قرقيزستان حضور داشتند؛ سخنرانان بر وحدت و گفتگو ميان دانشمندان و علماي آسياي مركزي براي معرفي چهره واقعي اسلام ومقابله با افراط گرايي و تروريسم تاكيد كردند. پيدايش فرقه‌ها و گروههاي تكفيري در منطقه و بررسي سياست امريكا؛ اروپا و روسيه در آسياي مركزي از ديگر محورهايي بود كه بررسي شد.




نظرات کاربران