دومین شماره مجله «مطالعات رسانه و امت» دانشگاه مذاهب اسلامی منتشر شد

دومین شماره دو فصلنامه علمی _تخصصی «مطالعات رسانه و امت» دانشگاه مذاهب اسلامی با مقاله‌ی" نظریه کلامی رسانه" دکتر احمد مبلغی روانه بازار نشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دومين شماره مجله علمي ـ تخصصي «مطالعات رسانه و امت» به مدير مسئولي حجت‌الاسلام احمد مبلغي و سردبيري محمد جعفر محمدزاده چاپ و منتشر شد.
اين مجله علمي ـ تخصصي در شماره جديد خود به موضوعاتي نظير «نظريه كلامي رسانه، ويژگي‌ها و اصول رسانه ديني و غيرديني (مبتني بر تربيت اسلامي و تعامل با رسانه)، جهاني شدن رسانه و تحقق امت واحده اسلامي (نگاهي به فرصت‌ها و تهديدهاي پيش روي جهان اسلام در فرايند جهاني شدن رسانه‌ها)، آداب گفت‌وگو و جدال احسن در اسلام (با تكيه بر مناظرهاي شبكه‌هاي تلويزيوني ماهواره‌اي)، نظام رسانه‌اي غرب و اشاعه مصرف‌گرايي فرهنگي در فرايند پوشش‌زداييِ امت اسلامي، بررسي فرصت‌ها و تهديدهاي ناشي از كاربست فنّاوري اطلاعات در سبك زندگي ديني دانشجويان (مطالعه موردي: دانشجويان تحصيلات تكميلي دانشگاه اصفهان)، و معرفي مجله تقريبي دوماهنامه تبيان» پرداخته است.
محورهاي مقالات اين شماره از مجله « مطالعات رسانه و امت» عبارت‌ از: «نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامي»، «فقه رسانه»، «نقش شبكه هاي اجتماعي در همزيستي مسالمت آميز»، «صلح و رسانه»، «ويژگي هاي رسانه تاثير گذار منطبق بر آموزه هاي ديني» و «نقش رسانه هاي آزاد اسلامي در شكستن انحصار رسانه‌اي و جنگ نرم» هستند.
براين اساس به اطلاع پژوهشگران رسانه مي‌رساند با توجه به اينكه در شماره سوم اين مجله موضوع "صلح و رسانه در جهان اسلام" مورد تاكيد مي باشد، لذا از دريافت و چاپ مقالات در اين زمينه بطور ويژه استقبال مي‌گردد.
علاقمندان براي ارائه مقالات خود به پايگاه اينترنتي: http://resanevaomat.mazaheb.ac.ir/ مراجعه نمايند.
لازم به ذكر است مجله «مطالعات رسانه و امت» به مدير مسئولي حجت الاسلام والمسلمين دكتر احمد مبلغي رييس دانشگاه مذاهب اسلامي و سردبيري دكتر محمد جعفر محمدزاده منتشر مي شود.


| شناسه مطلب: 60639




تازه‌هاي نشر