قنبری: امور حج با برخورد مناسب عربستان به‌خوبی پیش می‌رود قنبری: امور حج با برخورد مناسب عربستان به‌خوبی پیش می‌رود قنبری: امور حج با برخورد مناسب عربستان به‌خوبی پیش می‌رود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قنبری: امور حج با برخورد مناسب عربستان به‌خوبی پیش می‌رود قنبری: امور حج با برخورد مناسب عربستان به‌خوبی پیش می‌رود قنبری: امور حج با برخورد مناسب عربستان به‌خوبی پیش می‌رود قنبری: امور حج با برخورد مناسب عربستان به‌خوبی پیش می‌رود قنبری: امور حج با برخورد مناسب عربستان به‌خوبی پیش می‌رود

قنبری: امور حج با برخورد مناسب عربستان به‌خوبی پیش می‌رود

مدیر امور تبلیغات و رسانه بعثه مقام معظم رهبری گفت: همه برنامه‌ها در موسم حج تمتع امسال منطبق با آنچه که پیش‌بینی شده بود، با دقت و در نهایت آرامش و اطمینان در حال اجرا و انجام است و تا این لحظه با برخورد خوب و پسندیده کشور میزبان، امور به خوبی پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، دکتر حشمت الله قنبری همدانی در گفتگو با خبرنگاران در تشریح برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در موسم حج و فضای حاکم بر موسم گفت: بعثه مقام معظم رهبری در چهارچوب رهنمودهای رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی با شعار محوری وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی دقیقی را معمول داشته تا در موسم حج که نقطه تمرکز و محل ظهور عظمت و شوکت امت اسلامی است، همراه و خدمتگزار حجاج ایرانی باشد.
در فضای مکه و مدینه عطر بندگی و عبادت همه جا را فراگرفته و سرزمین وحی در آرامشی الهی میزبان میهمانان خدا از سراسر کشورهای اسلامی است.

وی افزود: همه برنامه‌ها منطبق با آنچه که پیش‌بینی شده بود، با دقت و در نهایت آرامش و اطمینان در حال اجرا و انجام است و تا این لحظه با برخورد خوب و پسندیده کشور میزبان، امور به خوبی پیش می‌رود و با لطف و مدد الهی روح وحدت و یکدلی و عمل مسئولانه در تمامی زوایای حج بر زائران و خادمان سرزمین وحی حکم‌فرماست. شب‌های مدینه و مکه با عطر حضور حاجیان مسلمان حال و هوای دیگری دارد، و هر زائری می‌تواند وحدت و عظمت و اخلاص را از این حضور دریافت کند. شما وقتی نیمه‌های شب به سوی حرم نبوی عازم می‌شوید موج حضور مردم در جوار حرم مطهر رسول خدا باعث شگفتی می‌شود، وقتی با اقامه نماز صبح خروش مسلمانان مومن از همه مذاهب اسلامی و از همه کشورهای عالم با شوق به سوی بقیع می‌شتابند و محبت و مودت خود را به اهل بیت نبوت و رسالت تقدیم می‌کنند، آدمی می‌ماند که در مقابل این همه عظمت چه کند؟
 
قنبری خاطرنشان کرد: آنچه تأسف ایجاد می‌کند این است که با قلم و تصویر و صدا نمی‌شود، این همه شکوه و عظمت را به عنوان ارمغان به سایر مسلمانان جهان منتقل کرد، همه رفتارها وحدت گرایانه، همه عبادت‌ها و حضورها در آگاهی و بصیرت و تعظیم شعائر اسلامی و تکریم قرآن و عترت مسئولانه و امیدآفرین است.

مدیر امور تبلیغات و رسانه بعثه مقام معظم رهبری افزود: نماینده ولی فقیه و همکاران وی در بعثه و سازمان حج و زیارت بدون وقفه برای عملیاتی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به حجاج در تلاش هستند و محصول این اقدامات این بوده است که در قدم اول تمامی حجاج ایرانی اعم از شیعه و سنی با آرامش و بدون دغدغه به جذب فیض از برکات این سرزمین نورانی مشغول هستند و در قدم دوم زائران، در پیوند با اقیانوس با شکوه امت اسلامی نمونه‌ای از اخلاق و رفتار اسلامی با سایر مسلمانان خود را مهیای برگزاری حج ناب اسلامی می‌کنند.

قنبری با اشاره به فرارسیدن اولین پنجشنبه مدینه، اظهار داشت: دعای کمیل همانند سالیان گذشته در بین‌الحرمین مدینه برگزار می‌شود و اصولاً در فرایند برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری هیچ تغییری به وجود نیامده، ضمن اینکه روح تفاهم و همکاری میان مسئولان حج جمهوری اسلامی و کشور میزبان فضای بسیار امیدوارکننده‌ای را پدید آورده است.
 
وی ادامه داد: امروز در خصوص برگزاری حج و اعمال عبادی درک مشترک خوب و مناسبی میان ما وجود دارد. تنها نگرانی این است که بعضی از صاحبان قلم و خواص جامعه بدون دریافت دقیق از وضع موجود حج با اظهارات عجولانه موجب پیدایی سوء تفاهم شوند و برای دست‌اندرکاران حج زحمت ایجاد کنند. در حج سالجاری حدود یکصد هزار حاجی ایرانی به منظور اقامه حج و عبادت در سرزمین‌های مقدس مکه و مدینه در کشور عربستان حضور دارند و به عنوان نمایندگان شایسته ملت بزرگ ایران در تبعیت از ولی امر خود جلوه‌ای زیبا از عبادتگری و حج‌گزاری هستند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به بعثه مقام معظم رهبری با یادآوری این نکته که سزاوار است مسائل مربوط به حج و حاجیان ایرانی و متن و حواشی حج از مسئولان ذیربط پرسیده شود، گفت: اظهار نظر در رابطه با برنامه‌های حج و حجاج و برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری از سوی افراد غیر مسئول نه موضع نظام است و نه دارای اعتبار قانونی و شرعی؛ لذا ارباب و اصحاب رسانه بهتر است ترتیبی اتخاذ کنند که از انعکاس سخنان غیرمسئولانه و التهاب آفرین خودداری کنند.

قنبری تصریح کرد: درخواست ما از همه دلسوزان کشور این است که با دقت و حوصله بیشتری در رابطه با مسائل حج اظهارنظر نمایند و مدیریت امور رسانه‌ای بعثه در تمام شبانه‌روز آماده است تا اطلاعات مورد نیاز و منطبق با واقعیات جاری را در اختیار آن عزیزان قرار دهد.
 


| شناسه مطلب: 6226







نظرات کاربران