استاد رحیمپور ازغدی :
حجاب وسیلهای برای حفظ عفت است
استاد حوزه و دانشگاه حجاب را وسیلهای برای حفظ عفت دانست و گفت: مساله حجاب در بعد فردی ربطی به حکومت ندارد ولی بعد اجتماعی حجاب که مساله حقوق دیگران است باید در جامعه رعایت شود.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري حج از مشهد، حسن رحيمپور ازغدي عضو شورايعالي انقلاب فرهنگي ، در دومين روز از همايش سراسري «عفاف ، عزت ، عشق» كه در تالار ابن هيثم دانشگاه فرهنگيان مشهد برگزار شد، گفت: حركتهاي مردمي بشارتي است كه نهادهاي مردمي منتظر دستگاه حاكميت نميمانند و خودشان مسوولانه تلاش مي كنند.
وي با بيان اينكه بدحجابيها علل و عوامل مختلفي دارد، گفت: اولين مقولهاي كه از بدحجابي به ذهن ميرسد فساد و فحشاست، در حالي كه اقليتي از اين افراد، اهل فساد و فحشا هستند و بخش عظيمي از آنها نسبت به مساله بياطلاع و بدفهماند.
رحيمپور ازغدي با تأكيد بر اينكه اصل حجاب به معناي پوشيدگي و عدم خودنمايي جنسي است، گفت: قرآن دستور صريح بر رنگ و مدل حجاب نداده است و نوع و رنگ حجاب بايد برحسب شرايط، مكان و زمان تعيين شود و البته رنگ چادر بهتر است تيره باشد تا جاذبه جنسي را به حداقل برساند.
وي با بيان اينكه مساله همسريابي بايد در جامعه نهادينه شود، تأكيد كرد: در جامعه امروز كه سبك زندگي در آن تغيير يافته خواستگاري عرفي و سنتي پاسخگو نيست و يكي از بزرگترين مشكلات جوانان در آستانه ازدواج اين است كه نميدانند چگونه به يكديگر وصل شوند.
اين استاد حوزه و دانشگاه حجاب را وسيلهاي براي حفظ عفت دانست و گفت: تسهيل در امر ازدواج و همسريابي در حل مساله بيحجابي مؤثر است.
رحيمپور ازغدي با تأكيد بر اينكه حجاب دو بعد فردي و اجتماعي دارد، افزود: مساله حجاب در بعد فردي ربطي به حكومت ندارد ولي بعد اجتماعي حجاب كه مساله حقوق ديگران است بايد در جامعه رعايت شود.
وي شكستن حريم حيا و اخلاق را كليد شكستن بقيه حريمها دانست و گفت: خداوند در قرآن حضرت يوسف را مظهر مقاومت و طهارت و تقواي جنسي معرفي ميكند و تأكيد ميكند اگر رابطه يوسف با خدا محكم نبود، دچار لغزش ميشد.
رحيمپور ازغدي همچنين در تبيين واژه حرام، اين واژه را به معناي حريم داشتن و محترم بودن تعريف كرد و افزود: حرام يعني هر چه به حرمت و حريم و كرامت و احترام انسان در دنيا و آخرت صدمه ميزند حرام است.