تفاهم نامه همکاری سازمان حج و بانک انصار برای خدمات دهی به زائران عتبات تفاهم نامه همکاری سازمان حج و بانک انصار برای خدمات دهی به زائران عتبات تفاهم نامه همکاری سازمان حج و بانک انصار برای خدمات دهی به زائران عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفاهم نامه همکاری سازمان حج و بانک انصار برای خدمات دهی به زائران عتبات تفاهم نامه همکاری سازمان حج و بانک انصار برای خدمات دهی به زائران عتبات تفاهم نامه همکاری سازمان حج و بانک انصار برای خدمات دهی به زائران عتبات تفاهم نامه همکاری سازمان حج و بانک انصار برای خدمات دهی به زائران عتبات تفاهم نامه همکاری سازمان حج و بانک انصار برای خدمات دهی به زائران عتبات

تفاهم نامه همکاری سازمان حج و بانک انصار برای خدمات دهی به زائران عتبات

تفاهم نامه همکاری میان سازمان حج و زیارت و بانک انصار در راستای توسعه زیرساخت های خدماتی زائران عتبات عالیات به امضا رسید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين تفاهم نامه را آقايان مهندس سعيد اوحدي رئيس سازمان حج وزيارت و دكتر آيت ا... ابراهيمي مديرعامل و رئيس هيئت مديره بانك انصار امروز درمراسمي دراين سازمان امضا كردند.
مهندس اوحدي دراين مراسم امضاي اين تفاهم نامه همكاري ميان سازمان حج و زيارت و بانك انصار را در راستاي فعاليت مشترك براي ساماندهي خدمات دهي به زائران عتبات و توسعه زيرساختهاي خدماتي در عراق عنوان كرد.
وي افزود: بر اساس اين تفاهم نامه اين دو مجموعه برنامه جامعي براي خدمات دهي به زائران ايراني كه به عتبات اعزام مي شوند و همچنين با توجه به امكانات اقامتي بانك انصار در شهرهاي مقدس مشهد و قم به زائران عراقي كه به ايران سفر مي كنند، خواهند داشت .
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اين مطلب كه هدف گذاري سازمان حج و زيارت در سال 95 بر مبناي برنامه ريزي براي اعزام بيش از يك ميليون زائر به عتبات بوده است، گفت: با توجه به اعزام بيش از 480 هزار نفر به عتبات در نيمه اول امسال به اين نتيجه مي رسيم كه 90 درصد برنامه ما محقق شده وانتظار مي رود عمده اعزام ها در شش ماهه دوم انجام شود.
مهندس اوحدي با اشاره به اينكه در ايام عرفه شاهد افزايش صد درصدي اعزام ها نسبت به زمان مشابه درسال گذشته بوديم، افزود: پيش بيني مي شود در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني (ع) نيز افزايش صد در صدي زائران را شاهد باشيم.
رئيس سازمان حج و زيارت كشورمان بر لزوم برنامه ريزي در راستاي توسعه اقتصادي موضوع زيارت تأكيد كرد و گفت: درسالهاي اخير با توجه به درگيري و جنگ مردم عراق با تروريست هاي تكفيري، توسعه زيرساخت هاي رفاهي و خدماتي زائران در برنامه مردم و دولت عراق نبوده كه لازم است در اين خصوص برنامه ريزي صورت پذيرد.
وي بانك انصار را يكي از شركاي استراتژيك سازمان حج توصيف كرد كه 20 درصد از سهام شركت عمران و توسعه مهر و ماه را در راستاي توسعه زير ساختهاي رفاهي و خدماتي زائران اعتاب مقدسه به خود اختصاص داده است.
اوحدي با بيان اينكه توسعه اعزام هاي زائران عتبات يكي از راهبردهاي مورد توجه نظام است، گفت: بانك انصار با امضاي اين تفاهم نامه در كنار فعاليت اقتصادي خود در مسير خدمات رساني به زائران حسيني(ع) نيز گام برداشته است.
رئيس سازمان حج و زيارت در توضيح پروژه هاي در حال اجرا در عراق براي خدمات دهي به زائران گفت: كارهاي اجرايي هتل «كربلا الدولي» در كربلاي معلي به پايان رسيده وهفته اول آبان ماه افتتاح خواهد شد ودرايام اربعين براي اسكان زائران بهره برداري مي شود.
وي افزود: همچنين زائرسراي طريق القدس در مرز چزابه با ظرفيت 3 هزار زائر، در ايام اربعين افتتاح خواهد شد و پروژه هتل حضرت امير(ع) در نجف اشرف با ظرفيت 770 تخت كه بزرگترين هتل زيارتي عراق و نگين شهرهاي زيارتي آن كشور خواهد بود، پيشرفت فيزيكي 70 درصدي داشته كه اميدواريم اوايل سال 96 شاهد افتتاح آن باشيم، همچنين پروژه آشپزخانه صنعتي نجف نيز كه بانك انصار در آن مشاركت دارد، پيشرفت 60 درصدي داشته است.
رئيس سازمان حج و زيارت يكي از اهداف امضاي تفاهم نامه با بانك انصار را استفاده از ظرفيت هاي اين بانك درمسير خدمات دهي به زائران عراقي دركشوردانست و گفت: اين اقدامات با مشاركت شركت شمسا و شركت هاي عراقي صورت خواهد پذيرفت تا با برنامه ريزي مناسب، خدماتي مناسب به زائران عراقي كه به ايران سفر مي كنند، ارائه شود.
رئيس سازمان حج و زيارت در ادامه ارائه تسهيلات به زائران عتبات عاليات را خدماتي در ذيل تفاهم نامه دو مجموعه بيان كرد و گفت: در آينده در قالب كميته كارشناسي سازمان حج و زيارت و بانك انصار مكانيزم اجرايي براي ارائه تسهيلات به زائران عتبات عاليات توسط بانك تعريف خواهد شد.
در ادامه اين مراسم دكتر آيت ا... ابراهيمي مديرعامل و رئيس هيئت مديره بانك انصار امضاي تفاهم نامه با سازمان حج و قدم نهادن در مسير خدمات دهي به زائران عتبات عاليات را گامي مثبت براي اين بانك توصيف كرد و گفت: هر دو دستگاه در راستاي ارائه خدمات به زائران خدمات متقابلي ارائه خواهند كرد.
وي از هماهنگي ميان بانك انصار و بانك هاي عراقي براي خدمات دهي به زائران عتبات خبر داد و افزود: برخي از اين اقدامات انجام شده و برخي ديگر در حال انجام است.
دكترابراهيمي اضافه كرد: ظرفيت هاي اقامتي بانك انصار در شهرهاي مقدس مشهد و قم با برنامه ريزي هاي سازمان حج و زيارت به زائران عراقي كه به ايران سفر مي كنند، خدمات ارائه خواهد كرد.
مدير عامل بانك انصارگفت: دريك و نيم سال گذشته اقدامات مشترك خوبي ميان سازمان حج و زيارت و بانك انصار در راستاي خدمات رساني به زائران اباعبدالله الحسين(ع) صورت گرفته است وبا اين تفاهم نامه اميدواريم اين همكاري ها افزايش يابد.
وي ابراز اميدواري كرد تا در آينده امكانات اين بانك براي ارائه خدمات به زائران عتبات درايام اربعين و ديگر مناسبت ها افزايش يابد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران