پژوهشگر آفریقای جنوبی:

خدمات بی منت مردم عراق به زائران حسینی الگو است

فاروق حسین با تبیین نظام آموزش خدمت براساس معنویت و با انگیزه های معنوی، خدمات بی منت مردم عراق به زائران حسینی را الگویی برای آموزش اخلاق به جهانیان دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، محمد فاروق حسين در نشست اختتاميه همايش بين المللي اربعيني حسيني كه به همت كار گروه بين الملل كميته فرهنگي و آموزشي اربعين امروز در سالن اجتماعات هتل جواهر كربلا برگزار شد، خدمت بي منت مردم عراق به زائران حسيني را الگوي جهانيان دانست.
وي در ادامه به تبيين نظام آموزش خدمت براساس معنويت و با انگيزه هاي معنوي پرداخت و محورهاي آن از قبيل مهارت هاي لازم براي اين آموزش و ظرفيت هايي كه در اين زمينه وجود دارد و چگونگي انتقال اين مفاهيم به مخاطبان را تشريح كرد.
اين استاد و پژوهشگر دانشگاه با بيان اينكه مدارس مسلمانان و مسيحيان مي توانند در سرفصل هاي آموزشي خود اين مباحث را بگنجانند، تصريح كرد: در كشورهاي اسلامي بايستي در محورهاي همه مدارس آموزشي اين خدمت به ديگران قرار داده شود.
وي بهترين نشانه خدمت به ديگران را در قيام امام حسين (ع) در زمان خود و در زمان حاضر در مسأله اربعين دانست و گفت: نمونه اين نظام اخلاقي مردم عراق هستند كه بي ادعا و بدون هيچ انتظار تشكري به ديگران خدمت مي كنند حتي اگر آنها را نشناسند.
گفتني است، محمد فاروق حسين در تغيير و تدوين سرفصلهاي نظام آموزشي از دوران تبعيض نژادي در آفريقاي جنوبي به نظام جديد پس از آزادي مؤثر بوده و همت اصلي وي صرف نظام آموزش خدمت براساس معنويت و با انگيزه هاي معنوي است.




نظرات کاربران