در کربلای معلا؛

از روایتگران حماسه عاشورا تجلیل شد

طی مراسمی با حضور مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق از 160 روایتگر حماسه عاشورا درکربلای معلا تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در مراسم تجليل از روايتگران حماسه عاشورا، اربعين را داراي ظرفيت بسيار عظيمي دانست كه اگر سال هاي متمادي براي اين حماسه عظيم برنامه ريزي شود، همچنان ظرفيت هاي خالي براي كاركردن دارد.
وي با اشاره به اينكه امسال در اربعين فعاليت هاي فرهنگي وسيع، گسترده و جامعي انجام گرفت؛ اظهار داشت: براي استفاده از ظرفيت هاي خالي باقي مانده بايد برنامه ريزي شود؛ زيرا با توجه به حضور ميليوني در اين مراسم معنوي هرگز ظرفيت هاي فرهنگي پايان نمي يابد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني تصريح كرد: يكي از موفق ترين، موثرترين و تاثيرگذارترين برنامه هاي فرهنگي كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركز اربعين، برنامه روايتگري واقعه عاشورا بود كه مبلغان حوزه علميه در اين عرصه خوب درخشيدند و پيام حماسه حسيني را به زائران انتقال دادند.
وي دليل موفقيت و تاثيرگزاري برنامه روايتگري را قالب و محتواي جذاب عنوان كرد و گفت: روايتگري برنامه بسيار زيبايي است كه در قالب و محتواي بسيار ارزنده اي به مخاطب ارزنده مي شود و از ابزارهاي روز نيز براي انتقال پيام حماسه عاشورا بهره گرفته شده است.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري، به روايتگران توصيه كرد: سعي كنيد جاذبيت را در برنامه هاي خود حفظ كنيد، زيبايي ها را مد نظر بگيريد و از غلو و تحقير واقعه عاشورا دوري كنيد؛ زيرا هر دوي اينها به كار فرهنگي و ماندگاري آن ضربه مي زند.
وي اجراي برنامه روايتگري امسال را نسبت به سال گذشته بهتر دانست ولي خواستار افزايش كيفيت اين برنامه در سال هاي آينده شد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني به ويژگي هاي راوي موفق اشاره كرد و گفت: بيان شيرين و مودبانه، مطالعه دقيق منابع تاريخي،اعتماد به نفس و اخلاص از ويژگي هايي است كه راوي بايد براي موفقيت در كار خود به آن ها توجه كند.
وي يادآور شد: برنامه روايتگري در اربعين بسيار مفيد، ارزشي و اثرگزار بود و بسياري از مخاطبان و مسئولان به موفقيت اين حركت فرهنگي اعتراف داشتند و بر برگزاري آن تاكيد مي كردند.
در ادامه اين همايش مجيد مرزاني، مدير دفتر برنامه ريزي، بررسي و ارزشيابي بعثه مقام معظم رهبري نيز گفت: در ارزيابي اوليه كه از برنامه روايتگري داشتيم، اين برنامه را نسبت به ساير برنامه ها موفق تر ديديم.
وي ابراز اميدواري كرد كه اين برنامه در سال هاي آينده با قوت بيشتري ادامه يابد.
همچنين حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين بهجتي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا هم در جمع روايتگران حماسه كربلا گفت: خدمتگزاري به زائران اباعبدالله الحسين(ع) توفيق بسيار بزرگي است و بايد سپاسگزار پروردگار باشيم كه چنين توفيقي را داشتيم.
وي افزود: امروز شما از انتشار دهندگان معارف اهل بيت عليهم السلام هستيد و هركسي به راحتي چنين توفيقي را نخواهد داشت. اگر يك نفر در اين كار شما هدايت شود، پاداش آن قابل وصف نخواهد بود.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلا تصريح كرد: شما راويان در مدت حضورتان در عراق با برخي سختي ها روبه رو بوديد ولي شيرين هاي معنوي اين كار در برابر سختي هاي آن هرگز قابل توصيف نيست.
وي افزود: خيلي از افراد آرزو داشتند تا توفيق خدمت گزاري به زائران اباعبدالله الحسين(ع) به آن ها داده شود؛ ولي خوشبختانه قرعه به نام شما رقم خورد و شما توانستيد در اين مكان مقدس قدم برداريد و از همه شما تشكر و قدرداني مي كنيم.
برپايه اين گزارش در پايان اين مراسم با اهداي هداياي معنوي از روايتگران حماسه عاشورا تجليل شد.
گفتني است كه امسال 160 روايتگر حماسه عاشورا به همت كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين به عراق اعزام شدند كه در شهر هاي زيارتي و مسيرهاي پياده روي اربعين درعراق و برخي نقاط مرزي كشورمان براي زائران برنامه اجرا كردند.




نظرات کاربران