سرکنسول ایران در کربلا خبر داد؛

تداوم خدمات کنسولی به زائران اربعین تا 23 صفر

حسینیان با بیان اینکه رسیدگی به امور مفقودین، گمشدگان و فوت شدگان در دستور کار کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا قرار دارد از تداوم خدمات کنسولی به زائران اربعین تا 23 صفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با حضور در كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا از نزديك در جريان اقدام هاي سركنسول و همكاران وي در پيگيري امور زائران قرار گرفت.
ميرمسعود حسينيان در حاشيه اين ديدار با اشاره به پايان ايام اربعين حسيني (ع) و بازگشت زائران ايراني به كشور، گفت: رسيدگي به امور مفقودين، گمشدگان و فوت شدگان در دستور كار كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا قرار دارد.
وي روند پيگيري امور مفقودان را بهتر از گذشته توصيف كرد و گفت: افزون بر اقدامات كنسولگري، ستاد راهنماي زائر نيز مسؤوليت امور گمشدگان و راهننمايي زائران را به عهده داشت كه افرادي با كاورهاي مخصوص در سطح شهر كربلا مستقر شده بودند.
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا با بيان اينكه خدمات كنسولي به زائران اربعين تا 23 صفر ادامه دارد، تصريح كرد: براساس گزارشي كه خود زائران اعلام كرده اند، بيش از 500 چمدان، كوله پشتي و ساك دستي مفقود شده است كه از روز پس از اربعين وسايل مفقودي پيگيري مي شود.
وي با اشاره به آغاز زودهنگام مراسم اربعين حسيني (ع) از گمشدگان، مفقود شدن وسايل و فراموش كردن نشاني موكب به عنوان مهم ترين مشكلات زائران در ايام اربعين امسال نام برد كه كنسولگري براي پيگيري امور آن تلاش مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نيز در اين ديدار با تقدير و تشكر از فعاليت هاي سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا و همكاران وي براي ارائه اين خدمات به زائران اربعين، تداوم خدمت به زائران امام حسين (ع) را از خداوند متعال مسألت كرد.


| شناسه مطلب: 64957




كربلا اربعين



نظرات کاربران