بازتاب تقدیر ایران از میهمان نوازی عراقی ها

رسانه های عراق از اقدام سازمان تبلیغات اسلامی کشورمان در ایجاد یک بنر بزرگ در جوار مرزهای ایران با عراق که در آن از میهمان نوازی سخاوتمندانه عراقی ها در ایام اربعین حسینی، تقدیر شده است، استقبال گسترده کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نصب اين بنر زيبا در تقدير از ميهمان نوازي عراقي ها در ايام اربعين از زائران ايراني، در طول سه روز گذشته در سطح رسانه ها، شبكه هاي اجتماعي و مجموعه هاي خبري عراق بازتاب گسترده داشته است.
همه اين رسانه ها در واكنش به اين اقدام مثبت ايران نوشته اند كه ايراني ها با نصب يك بنر بزرگ در جوار مرزهاي دو كشور در گذرگاه هاي مرزي، از ميهمان نوازي عراقي ها در ايام اربعين تشكر كرده اند.
به نوشته اين رسانه ها، در اين بنر، ايراني ها با دو عبارت عربي و فارسي نوشته اند كه 'مردم عراق متشكريم' از ميهمان نوازي سخاوتمندانه عراقي ها در ايام اربعين تقدير كردند.
پيشتر 'رضا معممي مقدم' مدير كل تشكل هاي ديني در سازمان تبليغات اسلامي و عضو كميته فرهنگي ستاد اربعين از تشكيل يك كمپين تشكر از مردم عراق در راستاي تقويت روابط بين دو ملت به مناسبت زيارت اربعين سخن گفته بود.
وي گفته بود كه ما وظيفه داريم كه كمپين تشكر از مردم عراق به خاطر ميزباني و ميهمان نوازي راه بيندازيم چون حتما پيامدهاي مثبتي را به دنبال خواهد داشت، به عنوان مثال اهداي هديه هاي كوچك مثل يك كتاب يا نشريه و امثال اينها به موكب ها و هئيت هاي عراقي مي تواند از جمله فعاليت هاي اين كمپين باشد.
البته اين اقدام از آغاز موسم اربعين امسال از اول صفر گذشته بطور عملي اجرا شده است، به طوري كه مقام هاي ديپلماتيك ايران از جمله سفير و رايزن فرهنگي ايران در عراق در طول بازديد از موكب ها و راهپيمايي اربعين ، عملا از مردم و مسئولان هيات هاي مذهبي عراق تشكر كرده و هدايايي نيز به آنان اهدا كردند.


| شناسه مطلب: 65011




عراق اربعين ايران



نظرات کاربران