توصیه سرکنسول ایران در کربلا به زنان زائر اربعین توصیه سرکنسول ایران در کربلا به زنان زائر اربعین توصیه سرکنسول ایران در کربلا به زنان زائر اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه سرکنسول ایران در کربلا به زنان زائر اربعین توصیه سرکنسول ایران در کربلا به زنان زائر اربعین توصیه سرکنسول ایران در کربلا به زنان زائر اربعین توصیه سرکنسول ایران در کربلا به زنان زائر اربعین توصیه سرکنسول ایران در کربلا به زنان زائر اربعین

توصیه سرکنسول ایران در کربلا به زنان زائر اربعین

سرکنسول ایران در کربلا گفت به زنانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را دارند، توصیه می‌کنم که از سفر انفرادی بپرهیزند و به صورت دسته جمعی در این راهپیمایی شرکت کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،ميرمسعود حسينيان با بيان اينكه كل عراق كم كم در حال آماده شدن براي برگزاري مراسم اربعين حسيني و پذيرايي از زائران آن است، تصريح كرد: از چهار – پنج ماه پيش در سركنسولگري ايران در كربلا مقدمات كار براي استقبال از زائران اربعين حسيني آغاز شده است. كميته‌هاي مختلف در اين ارتباط تشكيل شده‌اند و همه تلاش ما اين است كه كارها به نحو مطلوبي به پيش برود.
اين ديپلمات ايراني با بيان اينكه كميته‌هايي مانند كميته حمل و نقل‌، اسكان،‌ بهداشت، گمشدگان، امور اداري و... ايجاد شده است، گفت: ما مصرانه از زائران مي‌خواهيم كه قوانين و مقررات را رعايت كنند و با اين كميته‌ها در صورت لزوم همكاري مناسب را داشته باشند تا سفرشان به نحو مطلوبي انجام شود.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه حتما زائران اربعين حسيني مي‌بايست براي سفر به عراق از مراكز معتبر و قانوني ويزا دريافت كنند، در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود افزود: به خواهران توصيه جدي داريم كه از سفر انفرادي خودداري كنند، حتما دسته جمعي در اين مراسم شركت كنند و در مجموعه‌اي باشند كه چند نفر آقا همراه آنها باشد.
حسينيان با تاكيد بر اينكه زائران اربعين حسيني به شايعات توجه نكنند و حتما خبرهاي مربوط به اين راهپيمايي از مراجع رسمي پيگير باشند، تصريح كرد: زائران از آوردن طلا و جواهر و وسايل ارزشمند با خود در اين سفر خودداري كنند و اگر مي‌بينند كه ضرروتي براي آوردن اين وسايل دارند حتما در طول سفر مراقبت‌هاي لازم را از اين وسايل داشته باشند.
سركنسول ايران در كربلا با بيان اينكه راهنماياني در طول مسير راهپيمايي براي راهنمايي زائران و گمشدگان حضور خواهند داشت، تصريح كرد: در هنگام دريافت ويزا براي زائران مشخص مي‌شود كه از كدام مرز مي‌توانند براي سفر به عراق استفاده كنند و مناسب است كه حتما زائران از مرزهاي مشخص شده براي آنها عبور كنند تا شاهد ازدحام در مرز مشخصي نباشيم.
وي با بيان اينكه اگر همراه خانواده‌ها افراد كهنسال و يا فرزندان خردسال در اين راهپيمايي حضور دارند حتما براي آنها يك گردن آويز كه حاوي اطلاعات آنهاست، تهيه كنند تا اگر گم شدند از طريق اين مشخصات بتوان به آنها كمك كرد، خاطر نشان كرد: سال گذشته هفت هزار گمشده ثبت شده در اين مراسم داشتيم كه الحمدالله همه آنها پيدا شدند و به خانواده‌هايشان بازگردانده شدند.
حسينيان در ادامه گفت‌وگو با راديو اربعين، با تاكيد بر اينكه حتما افرادي كه دچار بيماري‌هاي خاص از جمله بيماري قلب و اعصاب هستند،‌ داروهاي خود را همراه داشته باشند، ادامه داد: دولت عراق به شدت با مواد مخدر برخورد مي‌كند و با توجه به اينكه قوانين جديدي در اين كشور براي مبارزه با مواد مخدر تهيه شده است، اگر كسي مواد مخدر همراه خود داشته باشد با آن برخورد شديدي مي‌شود و ما نيز نمي‌توانيم پيگيري چنداني براي وي بكنيم،‌ چرا كه متهم مي‌شويم كه از يك كار غير قانوني دفاع كرديم.
سركنسول ايران در كربلا گفت: در عراق با متهمان مواد مخدر در ابتدا برخورد فيزيكي شديدي مي‌شود و بعد دادگاه تشكيل شده و آنها به اشد مجازات محكوم مي شوند،‌ چرا كه در اين كشور معتادان، بيمار محسوب نمي‌شوند بلكه از آنها به عنوان متهم يا مجرم ياد مي‌شود.


| شناسه مطلب: 71166




بانوان اربعين



نظرات کاربران