فعالیت 40 مبلغ در بیش از25 موکب فعالیت 40 مبلغ در بیش از25 موکب فعالیت 40 مبلغ در بیش از25 موکب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فعالیت 40 مبلغ در بیش از25 موکب فعالیت 40 مبلغ در بیش از25 موکب فعالیت 40 مبلغ در بیش از25 موکب فعالیت 40 مبلغ در بیش از25 موکب فعالیت 40 مبلغ در بیش از25 موکب

فعالیت 40 مبلغ در بیش از25 موکب

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین از فعالیت های تبلیغی ترویجی 40 مبلغ در بیش از 25 موکب در دو شهر نجف و کربلا و اسکان روزانه بیش از 300 نفردرموکب ویژه بانوان خبرداد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، لاله افتخاري معاون امور بانوان كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين، با بيان عملكرد اين كارگروه گفت: امسال با اعزام 40 مبلغ و مدرس دانشگاه در بيش از 25 موكب فعاليت هاي تبليغي و ترويجي در ايام اربعين انجام شد.
افتخاري افزود: شوراي راهبري فعاليت هاي بانوان كميته فرهنگي آموزشي ستاد مركزي اربعين با برنامه هاي مختلف ترويجي، تبليغي و سخنراني هاي مذهبي، قرآني و پاسخ به سوالات شرعي در ايام اربعين به بانوان زائر ايراني خدمت رساني كرده است.
وي با اشاره به برنامه ريزي ها و اقدامات صورت گرفته براي فعاليت شوراي راهبري فعاليت هاي بانوان اضافه كرد: درايران درنشست هاي تخصصي - توجيهي و علمي - تخصصي بايد ها و نبايدها و نحوه تبليغ در اربعين با حضور مبلغان برجسته حوزه هاي علميه خواهران تبيين شد وديدگاههاي شركت كنندگان درباره «ضرورت تبليغ»، «نحوه تبليغ» و مسايل مرتبط با آن مطرح شد.
افتخاري با اشاره به راه اندازي موكب ويژه بانوان در كربلا ادامه داد: در موكب حضرت زينب (س) در كربلا، روزانه بيش از 300 نفر از بانوان زائراسكان مي يابند.
معاون امور بانوان كميته فرهنگي آموزشي اربعين برگزاري سلسله نشست ها وهمايش ها در نجف اشرف با سخنراني مينواصلاني درموكب صافي صفا و قرائت قرآن ، سخنراني و بيان احكام در صحن حضرت زهرا (س) و مواكب درچه اصفهان، سمنان و گيلاني ها را ازديگر برنامه هاي كميته بانوان كميته فرهنگي اربعين ذكر كرد.
وي افزود: سلسله نشست هاي علمي تخصصي بانوان نيز در سه روز با موضوعات محبت در زندگي حضرت زينب (س) و بررسي خطبه هاي حضرت زينب (س) با توجه به سبك زندگي آن حضرت در سالن هتل جواهر كربلا برگزار شد.
وي به ارائه مقالات و چكيده مقالات توسط اساتيد دانشگاه هاي معتبر كشور و حوزه هاي علميه اشاره كرد و اجراي برنامه هاي مختلف توسط كارگروه قرآني كميته بانوان كميته فرهنگي و آموزشي اربعين را يادآور شد.
اين بانوي فعال فرهنگي با اشاره به اينكه سميه حاج علي، ايمان صحاف و زهرا الوندي، مدرس، حافظ و قاري بين المللي به اجراي همخواني قرآن و تواشيح پرداختند، افزود: بيش از چهل اجرا با رويكرد همخواني، ابتهال و تواشيح دو زبانه براي دو گروه فارسي‌زبان و عرب‌زبان برگزار شد.
وي اضافه كرد: ابتهال، همخواني، قرائت انفرادي و تواشيح ازديگر فعاليت هايي بود كه دردو شهرنجف و كربلا با حضور بانوان فعال قرآني برگزار شد و علاوه بر آن مي توان به دعاخواني در صحن حضرت زهرا (س) ، ترتيل خواني دو صفحه از قرآن، ابتهال و قرائت دعاي نادعلي و اجراي برنامه در دو موكب هرمزگان و سمنان با حضور زائران كشورهاي اسلامي درنجف اشاره كرد.
وي گفت: دركربلا در حرم امام حسين (ع) قرائت انفرادي، ترتيل و ابتهال‌خواني و در موكب‌هاي صاحب الزمان (عج) و مدافعان حرم، خيمه گاه و تل زينبيه و حرم حضرت عباس (ع) برنامه هاي مختلف اجرا شد.
افتخاري در پايان به نماهنگ تهيه شده به همت شوراي راهبري فعاليت هاي بانوان اشاره كرد و گفت: اين نماهنگ با محوريت نقش بانوان و مظلوم ستيزي با شعري از قاسم صرافان و اجراي محسن عرب خالقي تهيه شد و قرار است از شبكه سوم سيما پخش شود.




نظرات کاربران