دائمی شدن فعالیت کارگروه ارتقای کیفیت ارتباطات در اربعین حسینی

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات از دائمی شدن فعالیت کارگروه ارتقای کیفیت ارتباطات اربعین حسینی با هدف پیگیری مشکلات ارتباطی در سال های آینده خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، محمد جواد آذري جهرمي درمراسم تقدير از خادمان اربعين حسيني در حوزه ارتباطات با اشاره به اينكه آمارها نشان از رشد و بهبود كيفيت ارتباطات در داخل مرز ايران داشته است، گفت : البته جمعيت حاضر در اربعين نيز نسبت به سال هاي گذشته رشد بسياري نشان مي داد.
آذري جهرمي تصريح كرد: با تلاش اپراتورها و شركت زيرساخت در نواحي مرزي كيفيت ارتباطات مناسب بوده و همچنين با ارايه سرويس واي فاي در مرزهاي استان هاي ايلام، كرمانشاه و خوزستان مشكل ارتباطي در اين مناطق وجود نداشته است اما در داخل كشور عراق زائران از كيفيت ارتباطات شكايت داشتند.
وي با اشاره به اينكه براي ارائه خدمات ارتباطات با كيفيت در عراق با طرف عراقي توافقاتي انجام شده بود، تاكيد كرد : به دليل انجام نشدن اين توافقات از طرف عراقي ارتباطات زوار ايراني اربعين حسيني در مسير نجف به كربلا مناسب نبود و زوار در اين خصوص رضايت نداشتند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، تصريح كرد : در سال گذشته سرويس هاي مختلفي مانند واي فاي رايگان در مسير نجف به كربلا ارايه شده بود كه به دليل اينكه امسال امكان ارايه توسط اپراتورهاي عراقي فراهم نشده بود، نارضايتي زوار را در پي داشت.
وي با تاكيد به اينكه تمام اين مشكلات بايد به صورت جدي از هم اكنون پيگيري شود، افزود : دبيرخانه كارگروه ارتقاي كيفيت ارتباطات در مراسم اربعين حسيني با حضور نمايندگان اپراتورها و دستگاه هاي مرتبط بايد به صورت دائمي فعاليت كند و همچنين در مناسبت هاي مختلف نيز به دنبال ارتقاي كيفيت ارتباطات باشد.
آذري جهرمي تصريح كرد: همچنين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بوسيله سازمان تنظيم مقررات عراق اين مشكلات را پيگيري كند .
وي با اعلام اينكه از سال آينده مرز چيلات در استان ايلام نيز براي تردد زوار اربعين بازگشايي مي شود، تاكيد كرد: اپراتورها و دستگاه ها مرتبط از هم اكنون براي تجهيز زيرساخت ها و نصب تجهيزات در اين منطقه اقدام كنند تا در زمان بازگشايي اين مرز ارتباطات در اين منطقه با كيفيت مناسب برقرار باشد.
وزير ارتباطات وفناوري اطلاعات در پايان سخنان خود با تشكر از اپراتورها و دستگاه ها متولي در اين حوزه، افزود: با استفاده از تمام ظرفيت هاي كشور، ارايه خدمات به زوار اربعين در سال هاي آينده با كيفيت مناسب تري نسبت به امسال ارايه شود.
همچنين در ابتداي اين جلسه اسماعيل رادكاني مسوول كارگروه ارتقاي كيفيت ارتباطات اربعين حسيني با ارايه گزارشي وضعيت ارايه سرويس هاي ارتباطي در ايام اربعين حسيني را تشريح كرد و مديران عامل اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل نيز گزارشي از اقدامات انجام شده خود براي بهبود كيفيت ارتباطات در اين ايام ارايه دادند.
در اين مراسم از مديران اپراتورها و دستگاه ها كه براي ارتقاي كيفيت ارتباطات در ايام اربعين حسيني تلاش كردند، تقدير شد.