فصـل اول : کـلـیـات
فصـل اول : کـلـیـات گفتار اول : تحلیلی بر وضعیت موجود درس گفتار دوم : ماهیت انقلاب اسلامی [32] [33] گفتار اول : تحلیلی بر وضعیت موجود درس دروس عمومی دانشگاهی، درمصوبات شورای عالی برنامهریزی، تحت عنوان فرهنگ و معارف و عقاید اسلامی و آگاهیهای عمومی مطرح شد
فصـل اول : كـلـيـات
گفتار اول : تحليلي بر وضعيت موجود درس
گفتار دوم : ماهيت انقلاب اسلامي [32]
[33] گفتار اول : تحليلي بر وضعيت موجود درسدروس عمومي دانشگاهي، درمصوبات شوراي عالي برنامهريزي، تحت عنوان فرهنگ و معارف و عقايد اسلامي و آگاهيهاي عمومي مطرح شده و به عنوان تعليمات عمومي براي كليه رشتههاي تحصيلي كارشناسي پيوسته ضروري شناخته شده است. ضمن اين كه در تقسيمبنديهاي بعدي نيز درس انقلاب اسلامي و ريشههاي آن در گروه آموزشي معارف اسلامي جاي گرفته و بر اهميت آن تأكيد مجدد شده است.
عليرغم تصوري كه از عمومي بودن درسها به عنوان درسهاي بياهميت و غيرضروري در اذهان دانشجويان القا شده، دروس عمومي به عنوان يك ضرورت و پيش نياز اجباري براي همه رشتهها در نظر گرفته شده و در اين ميان، انقلاب اسلامي و ريشههاي آن اهميت و اعتبار بيشتري دارد. بدين لحاظ بايد به شكل جامع و منسجمي مطرح شود كه همه دانش آموختگان و فارغ التحصيلان، شناختي قابل قبول از انقلاب اسلامي پيدا كنند. زيرا ورود فارغالتحصيلان دانشگاهي به بازار كار جامعه و ضرورت برخورد با مسايل انقلاب اسلامي، مستلزم داشتن تحليلي منطقي و مستدل از انقلاب اسلامي است. ليكن پس از گذشت دو دهه از انقلاب اسلامي و تدريس اين درس، هدف مذكور محقق نشده و هنوز بحثهاي جدّي در مورد فلسفه و ضرورت اين درس وجود دارد.