میقات حج
سال سوم شماره دهم زمستان 1373
حجّ نامه
علی نیکزادحجّ پاسخ به دعوتنامه خدا و دعوت و ندای ابراهیم ـ ع ـ است.حجّ، پرواز معنوی و تمرین برای لقاءالله است.حجّ، یک هجرت است.حجّ، گذشتن از علاقه هاست.حجّ، از خود گذشتن و به خدا پیوست
ميقات حج
سال سوم شماره دهم زمستان 1373
حجّ نامه
علي نيكزاد
حجّ پاسخ به دعوتنامه خدا و دعوت و نداي ابراهيم ـ ع ـ است.حجّ، پرواز معنوي و تمرين براي لقاءالله است.حجّ، يك هجرت است.حجّ، گذشتن از علاقه هاست.حجّ، از خود گذشتن و به خدا پيوستن است.حجّ، بازنگري تاريخ انبياست.حجّ، نشان از ژرفاي تاريخ نوراني انبيا و اولياي الهي دارد.حجّ، گردهمايي پاكان و نيكان، وارستگان معنويّت گرا و از دنيا رستگان آخرت گراست.حجّ، نمايشي جامع از سير روحي انسانهاي كامل در مسير تقرّب به خداست.حجّ، پيام آور ايجاد و بناي جامعه اي به دور از رذائل مادي و معنوي است.حجّ، تجلّي و تكرار همه صحنه هاي عشق آفرين زندگي يك انسان و يك جامعه متكامل در دنياست و مناسك حجّ، مناسك زندگي است.حجّ، باز ساخت عرصات قيامت است.حجّ، هم رهبانيّت اسلام است هم قوام دين و دنيا.حجّ، هم منافع است هم ذكر خدا.
حجّ، هم عبادت است هم سياست.حجّ، هم سياحت است هم زيارت.حجّ، هم فرد است هم جامعه.حجّ، يك آموزش تمريني همه جانبه و يك مانور جامع الاطراف سياسي، عقيدتي و نظامي براي تحريك روح حماسي و احياي غيرت ديني و اسلامي در جامعه اسلامي است.حجّ، به آدمي مي آموزد كه در راه زندگي بايد از يار و ديار، مال و منال، زن و فرزند و همه علقه هاي زندگي بريد.حجّ، تركيب يافته از عناصر سكون، تأمل، تدبّر، تفكر، حركت، تلاش، كار و پيكار است.حجّ، سنّت ابراهيم بت شكن است.حجّ، تراكم قواي متكثره در نقطه واحده است.حجّ، بازار آزاد آخرت است.حجّ، پيماني دوباره با محمّد ـ ص ـ است.حجّ، دعوت است، دعوتي براي نمايش پرشكوه عشق، ايثار، سعي، تلاش، توكّل، شناخت، ستيز با يأس ها، نگريستن هوشمندانه به آرمانها و آرزوهاي بلند، زمزمه با الله، همراه شدن با پيامبر ـ ص ـ، آشنا شدن با رازها و رمزهاي اين تعليم بزرگ و زمينه هاي خودسازي و انسان سازي.حجّ، مبارزه با شيطان و خودپرستي، اعلام برائت از شرك و وابستگي به راه پيامبران است.حجّ، كانون آشنايي و ارتباطات امت بزرگ اسلامي و اردوي آگاهي و آزادي و خودسازي است.
|