ضرورت مقابله با تبلیغات منفی رسانه‌های غربی علیه حج

مسئول گروه اعزامی صداوسیما به عربستان در گفت و گو با زائر مطرح کرد: ضرورت مقابله با تبلیغات منفی رسانه‌های غربی علیه حج امسال همزمان با شیوع آنفلوآنزای نوع A‌ در جهان، سیاه نمایی و تبلیغات منفی رسانه‌های غربی خصوصا شبکه‌های سی‌ان‌ان و بی‌بی‌سی علیه همای

مسئول گروه اعزامي صداوسيما به عربستان در گفت و گو با زائر مطرح كرد:

ضرورت مقابله با تبليغات منفي رسانه‌هاي غربي عليه حج

امسال همزمان با شيوع آنفلوآنزاي نوع A‌ در جهان، سياه نمايي و تبليغات منفي رسانه‌هاي غربي خصوصا شبكه‌هاي سي‌ان‌ان و بي‌بي‌سي عليه همايش عظيم ساليانه مسلمين افزايش يافته است.مديركل فرهنگي سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران و مسئول گروه اعزامي صداوسيما به عربستان ضمن بيان اين مطلب به خبرنگار زائر گفت: به‌رغم تلاش هايي كه دولت عربستان براي جلوگيري از توليد برنامه‌هاي منفي توسط خبرنگاران برخي شبكه‌ها و رسانه‌هاي غربي در موسم حج به عمل مي‌آورد، هر ساله رسانه‌هاي مطرح بين المللي سعي در تخريب اين اجتماع معنوي بي‌نظير مي‌نمايند كه امسال با شيوع آنفلوآنزاي نوع A، تبليغات منفي اين شبكه‌ها بر مسائل بهداشتي حج قرار گرفته است.حسن گروسي ادامه داد: «حج» از بزرگ ترين اجتماعات و مراسم معنوي در ميان تمام اديان جهان است كه غناي فرهنگي و تاريخي آن و حضور مسلمانان از بيش از يكصد كشور در آن هر ساله موجب جلب توجه تمام مردم جهان به آن مي‌شود و طبيعي است كه رسانه‌هاي غربي سعي مي‌نمايند، اين رويداد بي‌مانند اسلامي را به گونه‌اي ديگر نمايش دهند. وي با اشاره به تحليل چندين ساله برنامه‌هاي منفي اين رسانه‌ها در زمينه حج، خاطر نشان ساخت: تأكيد بر عدم رعايت مسائل بهداشتي در عرفات، نمايش منفي و تبليغات هدفمند از مراسم حلق و قرباني كردن و گم شدن پاپوش‌ها و برخي وسايل شخصي در مسجدالحرام و برخي مسائل مربوط به زائران بعضي كشورها، عمده محورهاي گزارشهاي منفي اين شبكه‌ها در سالهاي گذشته بود كه امسال شيوع آنفلوآنزاي H1N1 نيز بدان افزوده شده است.گفت و گوي زائر را با مسئول گروه اعزامي صدا و سيما در روزهاي آينده بخوانيد.


| شناسه مطلب: 82422