چرا اِبن تیمیه با امام علی (ع) دشمنی می ورزد؟ چرا اِبن تیمیه با امام علی (ع) دشمنی می ورزد؟ چرا اِبن تیمیه با امام علی (ع) دشمنی می ورزد؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چرا اِبن تیمیه با امام علی (ع) دشمنی می ورزد؟ چرا اِبن تیمیه با امام علی (ع) دشمنی می ورزد؟ چرا اِبن تیمیه با امام علی (ع) دشمنی می ورزد؟ چرا اِبن تیمیه با امام علی (ع) دشمنی می ورزد؟ چرا اِبن تیمیه با امام علی (ع) دشمنی می ورزد؟

چرا اِبن تیمیه با امام علی (ع) دشمنی می ورزد؟

  چرا وهابی­ها دشمنی با اهل بیت رسول خدا (ص) به خصوص علی(ع) را به حدی رسانده که حتی هیچ کافری آن را نسبت به علی روا نمی دارد ؟   ابن تیمیه در باره امیر المومنین علی(ع) و یاران او مطالبی را بیان داشته است که قلب هر مسلمانی را به درد

 
چرا وهابي­ها دشمني با اهل بيت رسول خدا (ص) به خصوص علي(ع) را به حدي رسانده كه حتي هيچ كافري آن را نسبت به علي روا نمي دارد ؟
  ابن تيميه در باره امير المومنين علي(ع) و ياران او مطالبي را بيان داشته است كه قلب هر مسلماني را به درد مي آورد. او مي گويد: «كساني كه علي را قدح كرده و اورا لعن نموده و كافر و ظالم قرار داده مثل خوارج، اموي­ها و مرواني­ها همگي از اهل اسلام بوده و معتقد به شعاير اسلامي و عاملين به آن بوده اند. اما منزهين و ياران علي همگي از اهل رده و كفر اند[1]»
آيا ابن تيميه و پيروان او آگاهانه يا ناخودآگاه با اين سخن در  دام كفر گويي نيافتاده اند؟ زيرا اولا او كساني را مورد تاييد و ستايش قرار داده كه علي(ع) را العياذ بالله ملعون ظالم و كافر مي دانند و لازمه آن اينست كه خود او هم بايد بر اين باور باشد يعني از نظر ابن تيميه و پيروانش علي بايد ملعون، ظالم و كافر باشد. ثانيا اين كه ابن تيميه مي گويدآناني­كه علي(ع) را لعن مي كنند و او را ظالم وكافر مي دانند صحيح العقيده و مسلمان هستند با هيچ معياري قابل پذيرش نمي باشد زيرا آيات و روايات متعدد از جمله رواياتي كه مبغضين علي(ع) را اهل جهنم مي داند، عدم اسلام و فساد عقيده ي خود آنان را ثابت مي كند. ثالثاً ؛ شدت كينه توزي و دشمني ابن تيميه با علي(ع) و اولاد او به حدي بر او غلبه نموده كه حتي مباني اعتقادي خود شان را ناديده گرفته و به عده­اي از اصحاب پاك و بزگوار رسول الله (ص) كه از ياران علي به شمار مي آيند كفر و ارتداد را نسبت داده است در حاليكه اعتقاد وهابيت بر اين است كه تمام صحابه بدون استثناء عادل بوده اند و قدح و عيب گويي آنان را مساوي با فسق و كفر مي باشد، ولي خودش بر خلاف اين اصل اعتقادي، هم علي (ع) را و هم ياران او را كه به احتمال قوي عمار ياسر و مقداد و سلمان فارسي ،اباذرغفاري و محمد ابابكر و سايرين هستند محكوم به كفر و ارتداد نموده و در حصار دشمني با اهل بيت مبتلا به كفر گويي شده و كفر و ارتداد خود را ثابت نموده است.       


[1] . منهاج السنه، ج5ص9 (قرطبه).
 


| شناسه مطلب: 84353







نظرات کاربران