نظر وهابیت، سلفی‌ها و تکفیری‌ها را درباره زن، تشریح و چند منبع اینترنتی و کتاب برای مطالعه بیشتر در این زمینه، معرفی کنید. نظر وهابیت، سلفی‌ها و تکفیری‌ها را درباره زن، تشریح و چند منبع اینترنتی و کتاب برای مطالعه بیشتر در این زمینه، معرفی کنید. نظر وهابیت، سلفی‌ها و تکفیری‌ها را درباره زن، تشریح و چند منبع اینترنتی و کتاب برای مطالعه بیشتر در این زمینه، معرفی کنید. بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نظر وهابیت، سلفی‌ها و تکفیری‌ها را درباره زن، تشریح و چند منبع اینترنتی و کتاب برای مطالعه بیشتر در این زمینه، معرفی کنید. نظر وهابیت، سلفی‌ها و تکفیری‌ها را درباره زن، تشریح و چند منبع اینترنتی و کتاب برای مطالعه بیشتر در این زمینه، معرفی کنید. نظر وهابیت، سلفی‌ها و تکفیری‌ها را درباره زن، تشریح و چند منبع اینترنتی و کتاب برای مطالعه بیشتر در این زمینه، معرفی کنید. نظر وهابیت، سلفی‌ها و تکفیری‌ها را درباره زن، تشریح و چند منبع اینترنتی و کتاب برای مطالعه بیشتر در این زمینه، معرفی کنید. نظر وهابیت، سلفی‌ها و تکفیری‌ها را درباره زن، تشریح و چند منبع اینترنتی و کتاب برای مطالعه بیشتر در این زمینه، معرفی کنید.

نظر وهابیت، سلفی‌ها و تکفیری‌ها را درباره زن، تشریح و چند منبع اینترنتی و کتاب برای مطالعه بیشتر در این زمینه، معرفی کنید.

از نگاه وهابیت، زن از هیچ جایگاه و منزلت اجتماعی و انسانی برخوردار نیست. آنها کوچک‌ترین حقی برای زن در نظر نگرفته‌اند و از زن برای تولید مثل و استفاده شهوانی بهره می‌گیرند. نمونه‌هایی از دیدگاه تحقیرآمیز و دور از شأن و جایگاه انسانی سل

از نگاه وهابيت، زن از هيچ جايگاه و منزلت اجتماعي و انساني برخوردار نيست. آنها كوچك‌ترين حقي براي زن در نظر نگرفته‌اند و از زن براي توليد مثل و استفاده شهواني بهره مي‌گيرند. نمونه‌هايي از ديدگاه تحقيرآميز و دور از شأن و جايگاه انساني سلفي‌ها به زنان را مي‌توان در احكام جعلي و فتواهاي غيرعقلاني آنان ديد.

به برخي عبارت‌هايي كه در كتاب‌هاي آنها درباره بانوان آمده است، اشاره مي‌كنيم:

ـ تمام وجود زن شر است؛[1]

ـ زن، سگ سياه و الاغ، اگر از جلوي نمازگزار عبور كنند، نماز باطل است؛[2]

ـ زن به صورت شيطان در مي‌آيد؛[3]

ـ زن‌ها را بي‌لباس نگه داريد و به آنها لباس ندهيد تا مجبور شوند در خانه بمانند؛

ـ چشمه‌اي مضرتر از زنان براي مردان نيست؛

ـ كودكان عقلشان از زن‌ها بيشتر است؛

ـ وقتي زن خلق شد، شيطان خوشحالي كرد؛

ـ رانندگي زنان حرام است و رانندگان زن بايد بميرند؛

ـ شركت زنان در تشييع جنازه حرام است....

همچنين غير از مكه و مدينه، مساجد ديگر شهرهاي عربستان، بخش زنانه ندارد.

در عربستان آموزه‌هاي وهابي و سنت‌هاي قبيله‌اي به مردان اجازه مي‌دهد در سرنوشت آينده دختران يا خواهران خود، بدون در نظر گرفتن كوچك‌ترين حقي براي آنان، دخالت كنند. يكي از مهم‌ترين پيامدهاي شوم رواج تفكر متحجر وهابيت در كشورهاي منطقه، ستمي است كه به زنان و دختران مي‌‌شود؛ براي مثال، در سكوت كشورهاي مدعي حقوق بشر، قوانين سعودي به مردان اجازه مي‌دهد دختران تحت تكفل خود را از ازدواج منع كنند يا به زور به ازدواج هر مردي كه تمايل داشته باشند، درآورند.

امروزه بدترين توهين به زنان مسلمان، بهره‌كشي جنسي از آنان، با عنوان جهاد نكاح است كه سلفي‌هاي وهابي به نام اسلام، اين جنايت را مرتكب مي‌شوند.

 

براي مطالعه بيشتر مي‌توانيد به آثار زير مراجعه فرمايد:

ـ التبرج وخطر مشاركة المرأة للرجل في ميدان عمله، عبدالعزيز بن عبدالله بن باز، وزارة الشؤون الإسلامية والأوقاف والدعوة والإرشادـ المملكة العربية السعودية، الأولي، 1423ه‍ .ق.

ـ جلباب المرأة المسلمة، أبو عبدالرحمن محمد ناصرالدين بن الحاج نوح بن نجاتي ابن آدم، الأشقودري الألباني.

ـ ضمانات حقوق المرأة الزوجية، محمد يعقوب الدهلوي، عمادة البحث العلمي بالجامعة الإسلامية، المدينة النبوية/ أضواء السلف، الرياض، المملكة العربية السعودية، الأولي , 1424ه‍ .ق.

ـ المرأة العربية في جاهليتها وإسلامها، عبدالله بن عفيفي الباجوري، مكتبة الثقافة، المدينة المنورة ـ المملكة العربية السعودية، الثانية، 1350 ه‍ .ق/ 1932م.

ـ المرأة في حياة إمام الدعوة الشيخ محمد بن عبدالوهاب (مطبوع ضمن بحوث ندوة دعوة الشيخ محمد بن عبدالوهاب، الجزء الأول)، حمد بن محمد بن جاسر آل جاسر.

ـ المرأة قبل وبعد الإسلام، ناشر: الكتاب منشور علي موقع وزارة الأوقاف السعودية بدون بيانات، عمادة البحث العلمي بجامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامية، الرياض، المملكة العربية السعودية، الثانية، 1411ه‍ .ق/1991م.
 
 

 
[1]. فتح الباري، عسقلاني، ج9، ص138.

[2]. تفسير القرآن العظيم، ابن كثير، ج1، ص3.

[3]. شرح مشكل الآثار، طحاوي، ج14، ص169.


| شناسه مطلب: 85940







نظرات کاربران