«فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد «فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد «فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد «فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد «فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد «فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد «فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد

«فدک در تاریخ» اثر آیت‌الله صدر ترجمه شد

کتاب «فدک در تاریخ» اثری از آیت الله محمدباقر صدر از سوی حجت الاسلام ابوالقاسم حسینی ژرفا ترجمه شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كتاب «فدك در تاريخ؛ پژوهشي در ولايت» يكي از آثار مهم و ارزشمند آيت الله محمدباقر صدر درباره تاريخچه فدك است كه به تازگي از سوي مؤسسه امام موسي صدر، انتشارات دارالصدر منتشر شده است.
اين كتاب كه به زبان عربي بود از سوي حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم حسيني ژرفا به زبان فارسي ترجمه شده و در پنجمين نمايشگاه كتاب دين در قم ارائه شده است.
در بخشي از اين كتاب آمده است؛ «اين اشاره‌اي كوتاه به تاريخ آشفته فدك بود؛ تاريخي كه روند مستقيمي ندارد و بر مدار يك قاعده نمي‌شود. در بيشتر موارد، هوس و آرزو سرنوشت فدك را رقم مي‌‌زد و غرض‌‌ها و سياست‌‌هاي حاكمان روزگار، وضعيت فدك را مشخص مي‌‌كرد. با اين حال، اين تاريخ از ميانه‌‌روي و درست‌‌كرداري خالي نبود و در برخي موارد فدك به صاحبان واقعي خود سپرده شد.
مسئله فدك در نظر جامعه اسلامي و سران آن، داراي اهميتي بسزا بوده و از اين رو، تصميم‌گيري درباره آن به تناسب سياست حاكمان تفاوت مي‌كرده و به رويكرد عمومي خليفه در برابر اهل‌بيت(ع) ارتباط داشته است. هر گاه خليفه رويكردي سزاوار و انديشه‌‌اي عادلانه داشته، فدك را به فاطميان بازگردانده و هر گاه چنين نبوده، بازپس‌‌گيري فدك در رديف نخستين كارهاي خليفه قرار داشته است.»




نظرات کاربران