درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا خروج آخرین زائر فعال است درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا خروج آخرین زائر فعال است درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا خروج آخرین زائر فعال است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا خروج آخرین زائر فعال است درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا خروج آخرین زائر فعال است درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا خروج آخرین زائر فعال است درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا خروج آخرین زائر فعال است درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا خروج آخرین زائر فعال است

درمانگاه های مستقر در مدینه منوره تا خروج آخرین زائر فعال است

فعالیت شبانه روزی گروه پزشکی مستقر در شهر پیامبر بی وقفه ادامه دارد و پذیرای مراجعان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ دکتر ترکان رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مستقر در مدینه گفت: از شروع فعالیت درمانگاههای این مرکز در مدینه تاکنون بیش از هشت هزار و یکصد زائر مراجعه کرده و درمان شده اند و هم اکنون فقط 3 بیمار بستری دربیمارستان سعودی داریم.
دکتر ترکان بیشترین علت مراجعه زائران به درمانگاههای مدینه را ناراحتی های گوارشی و دردهای عضلانی عنوان کرد و گفت: رعایت نکردن رژیم غذایی معمول و خوردن نوشابه به میزان زیاد از علل اصلی بروز ناراحتی های گوارشی است. 
وی درباره بروز دردهای عضلانی و استخوانی در زائران هم گفت: برخی هموطنان به دلیل نداشتن تحرک زیاد در ایران و پیاده روی های طولانی درعربستان دچار دردهای عضلانی می شوند. 
دکتر ترکان به زائران توصیه کرد: با رعایت رژیم غذایی و کم خوردن نوشابه و مصرف آب به میزان کافی، سلامت خود را در سفر حفظ و خود را برای انجام مناسک آماده کنند.
وی وضعیت داروی موجود در درمانگاهای مدینه را مطلوب توصیف و خاطرنشان کرد: به جز داروهای تخصصی که زائران باید همراه خود  داشته باشند، همه نوع دارو به میزان کافی موجود است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه درخصوص مدت زمان فعالیت گروه پزشکان مستقر درعربستان هم گفت: مراکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تا پایان حضور همه زائران در مدینه و مکه فعال و پاسخگوی مراجعان است.
 




نظرات کاربران