حضور  شبانه روزی راهنمایان حجاج کشورمان در مسجدالحرام حضور  شبانه روزی راهنمایان حجاج کشورمان در مسجدالحرام حضور  شبانه روزی راهنمایان حجاج کشورمان در مسجدالحرام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور  شبانه روزی راهنمایان حجاج کشورمان در مسجدالحرام حضور  شبانه روزی راهنمایان حجاج کشورمان در مسجدالحرام حضور  شبانه روزی راهنمایان حجاج کشورمان در مسجدالحرام حضور  شبانه روزی راهنمایان حجاج کشورمان در مسجدالحرام حضور  شبانه روزی راهنمایان حجاج کشورمان در مسجدالحرام

حضور شبانه روزی راهنمایان حجاج کشورمان در مسجدالحرام

راهنمایان حجاج کشورمان حضور پرتعداد و بیست و چهار ساعته برای راهنمایی حجاج در مسجدالحرام دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، روز به روز بر تعداد حجاج کشورمان در مکه مکرمه افزوده می‌شود. اولین زائران مدینه قبل روز اول مرداد بعد از محرم شدن در مسجد شجره وارد مکه شدند. نخستین زائران مدینه بعد نیز در روز نهم مرداد پس از محرم شدن در مسجد جحفه، عازم مکه مکرمه شدند. تا پایان امروز 12 مرداد تعداد حاجیان کشورمان در مکه مکرمه به بیش از 30 هزار نفر می‌رسد.


با توجه به حضور گسترده حجاج کشورمان در مسجدالحرام و گستردگی این مکان مقدس و نیاز احتمالی حجاج به راهنمایی در ورود و خروج به مسجدالحرام، راهنمایان حجاج کشورمان حضوری پرتعداد در صحن‌ها و ابواب مسجدالحرام دارند. راهنمایان حجاج از میان خادمین کاروان‌ها انتخاب شده و بصورت شیفت‌های شش ساعته در مسجدالحرام حضور دارند. در حال حاضر در هر شیفت حدود 20 راهنمای حجاج حاضر بوده و با افزوده شدن تعداد حاجیان کشورمان، بر تعداد راهنمایان نیز افزوده می‌شود.


البته با توجه به اینکه به دلیل گرمای هوا، حجاج کشورمان ساعات بعدظهر تا اوایل صبح را برای حضور در مسجدالحرام و انجام اعمال خود انتخاب می‌کنند، تعداد راهنمایان حجاج نیز در این ساعات بیشتر است. راهنمایان حجاج در مسجدالحرام بیست و چهار ساعته حضور دارند.


 


| شناسه مطلب: 89636




حج97



نظرات کاربران