بازدید رییس سازمان حج وزیارت از درمانگاههای مدینه بازدید رییس سازمان حج وزیارت از درمانگاههای مدینه بازدید رییس سازمان حج وزیارت از درمانگاههای مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازدید رییس سازمان حج وزیارت از درمانگاههای مدینه بازدید رییس سازمان حج وزیارت از درمانگاههای مدینه بازدید رییس سازمان حج وزیارت از درمانگاههای مدینه بازدید رییس سازمان حج وزیارت از درمانگاههای مدینه بازدید رییس سازمان حج وزیارت از درمانگاههای مدینه

بازدید رییس سازمان حج وزیارت از درمانگاههای مدینه

رییس سازمان حج و زیارت که درمدینه منوره بسر میبرد از درمانگاههای مرکز پزشکی حج و زیارت دراین شهر بازدید کرد و از خدماتی که به زائران ایرانی ارائه می دهند، مطلع شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آقای حمید محمدی روزجمعه (دوازدهم مرداد ماه) ازچهار درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در هتل جلنار طیبه ، مکارم بلازا ، جلنار سلام و رویال مکارم بازدید کرد و با توضیحات آقای دکتر ترکان مسئول تیم پزشکی ایران درمدینه ، از خدمات پزشکی و درمانی که در این مراکز به زائران ایرانی ارائه می شود،  مطلع شد. 
دکتر ترکان گفت: بیش از 7 هزار زائرمدینه قبل تاکنون در این چهار درمانگاه ویزیت و از این تعداد 50 نفر به بیمارستان های سعودی معرفی شدند که  8 بیمار به خدمات بستری بستری نیاز پیدا کرده اند. 
در بازدید رییس سازمان حج وزیارت از بخش های مختلف مراکز درمانی زائران ایرانی درمدینه ،  پزشکان ، پرستاران ، عوامل و دست اندرکاران آن سرگرم معاینات پزشکی و پاسخگویی به بیماران مراجعه کننده بودند و درارتباط با خدمات رسانی و درمان زائران توضیحاتی به رییس سازمان حج و زیارت ارائه کردند. 
در نرم افزار جدیدی که امسال مرکز پزشکی حج و زیارت بکارگرفته است از طریق کارت شناسایی و یا با استفاده از کد ملی زائر پرونده و سوابق معاینات پزشکی وی به صورت آنلاین برای پزشکان مستقر در مدینه و مکه قابل دسترسی است.
پس از معاینه اگر بیمار نیاز به دارو داشته باشد، از طریق داروخانه تامین  و در صورتی که نیاز به بستری موقت باشد همانجا بستری می شود. همچنین زائر در صورتی که نیازمند مراقبت های پزشکی ویژه باشد به سرعت با هماهنگی با مراکز پزشکی عربستان ، به یکی از مراکز و یا بیمارستان های مدینه منتقل می شود. 
بگفته دکترترکان درحج امسال تاکنون مورد وخیم یا فوتی درمدینه منوره برای زائران ایرانی نداشتیم و یک زائر به دلیل وضعیت نامناسب، به ایران بازگردانده شده است.   
گفتنی است ارائه خدمات پزشکی تا پایان عملیات حج برای زائران مدینه بعد ادامه می یابد.
 




نظرات کاربران