چگونه در ثواب حج شریک شویم؟ چگونه در ثواب حج شریک شویم؟ چگونه در ثواب حج شریک شویم؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونه در ثواب حج شریک شویم؟ چگونه در ثواب حج شریک شویم؟ چگونه در ثواب حج شریک شویم؟ چگونه در ثواب حج شریک شویم؟ چگونه در ثواب حج شریک شویم؟

چگونه در ثواب حج شریک شویم؟

در این مطلب راجع به چگونگی شریک شدن در ثواب حج توضیحاتی مفید و مختصر ارائه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، از نمازهای مستحب است که توصیه شده در ده شب اول ماه ذی الحجه خوانده شود. در این نماز بعد از سوره اخلاص باید آیه ۱۴۲ سوره اعراف نیز خوانده شود. به این نماز، «نماز و واعدنا» نیز گفته می‌شود. بنا بر حدیث نقل شده از امام باقر(ع) به کسی که این نماز را بخواند ثواب اعمال حج داده خواهد شد.


خواندن این نماز کمتر از 5 دقیقه طول میکشد و به حسب احادیث و روایات صحیح و معتبر و متواتر کسی که آنرا بجای آورد در ثواب همه ی حاجیان شریک میگردد، بدون این که از ثواب آنان چیزی کاسته شود .
« مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد ، سوره توحید و سپس آیه 142 از سوره شریفه الأعراف را میخواند :
« وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین »


ترجمه آیه:


و وعده گذاشتیم با موسى سى شب و تمدیدش کردیم‏ ده شب دیگر پس تمام شد میقات پروردگارش چهل شب، و موسى به برادرش هارون گفت جانشین من باش در قومم و مصلح باش و به راه مفسده جویان مرو.


| شناسه مطلب: 89681




حج نماز



مطالب مرتبط

نظرات کاربران