تربت امام حسین (ع )کیمیایی بی نظیر وشفابخش بیماریهاست

مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق تربت امام حسین (ع) را داروی شفابخش بیماریها خواندوگفت: سجده بر این تربت حجابها وموانع قبولی اعمال را برمی دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق درگردهمایی روحانیون ومداحان عتبات، تربت امام حسین(ع) را داروی شفابخش بیماریها خواند و گفت: سجده بر این تربت حجابها وموانع قبولی اعمال را برمی دارد و هفتمین آسمان دل انسان را روشنایی می بخشد و این از ویژگیهای خاص حضرت سیدالشهداست.


وی با اشاره به احادیث مختلف درمورد ویژگی های تربت حضرت سیدالشهدا خاطر نشان ساخت: بطور کلی خوردن هرگلی به جز تربت سیدالشهدا حرام است و مقدار بسیارکمی از آن به قصد شفا سفارش شده است.


وی افزود: بیرون از حرم درحکم تربت است و  تربت وآنچه که درحکم تربت است فرق دارد ، همچنانچه فرق است بین شهید وکسانیکه درحکم شهید هستند.


مسئول دفترنمایندگی بعثه در عراق گفت: خداوند امورخاصی را برای حضرت سیدالشهدا قرار داده که در روایات به آن اشاره شده است ازجمله دعا در زیر قبه آن حضرت به اجابت می رسد وتربت آن حضرت شفاست وداروی بزرگی برای درمان دردهاست.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی از روحانیون خواست نسبت به احکام شرعی زائرین توجه خاص داشته ودر فرصتهای مناسب مسائل موردابتلا آنان را بیان کنند وبه آنان آموزش دهند .


در ادامه این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین محسن اویسی سخنران بعثه مقام معظم رهبری پیرامون علم امام به واقعه عاشورا قبل از شهادت سخن گفت و افزود: امام حسین می دانست که شهید می شود ولی برای مسئله مهمتری که حفظ دین پیامبرو اسلام واقعی بود جان خود را فدای آن کرد واز این کار رضایت کامل داشت.


گفتنی است بخش پایانی جلسه به پرسش وپاسخ اختصاص داشت ومسئول دفترنمایندگی بعثه در عراق به سئوالات حاضران پاسخ داد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران