درس هایی از ازدواج امیرمومنان در کلام خطیب بعثه درکربلا درس هایی از ازدواج امیرمومنان در کلام خطیب بعثه درکربلا درس هایی از ازدواج امیرمومنان در کلام خطیب بعثه درکربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درس هایی از ازدواج امیرمومنان در کلام خطیب بعثه درکربلا درس هایی از ازدواج امیرمومنان در کلام خطیب بعثه درکربلا درس هایی از ازدواج امیرمومنان در کلام خطیب بعثه درکربلا درس هایی از ازدواج امیرمومنان در کلام خطیب بعثه درکربلا درس هایی از ازدواج امیرمومنان در کلام خطیب بعثه درکربلا

درس هایی از ازدواج امیرمومنان در کلام خطیب بعثه درکربلا

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین ایرانی در حرم امام حسین(ع) با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج فرخنده حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) این ازدواج را یک واقعه مهم و درس‌آموز دانست.

ابه گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین محسن اویسی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در حرم حضرت سید الشهداگفت: این ازدواج برای مردم به خصوص خانواده‌ها و زوج‌های جوان یک درس مهم و تأثیرگذار است. پیامبر گرامی اسلام (ص) ازدواج دخترش را به ساده ترین و راحت ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی باقی بماند.


وی ادامه داد:مهریه 500 درهمی برای فاطمه علیهاالسلام نیز، به همین هدف صورت گرفت. در روایات، افزون بر این مهریه که جنبه مادی و مالی دارد، مهریه های معنوی دیگری نیز برای آن بانوی بزرگ گفته شده است. در روایتی می خوانیم که حضرت زهرا علیهاالسلام از پدر تقاضا کرد که آن حضرت از خدا بخواهند تا مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد. این خواسته حضرت مستجاب شد و فاطمه علیهاالسلام شفیع و واسطه بخشش گناهکاران قرار گرفت.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری گفت:حضرت علی علیه السلام درباره جهیزیه حضرت زهرا علیهاالسلام چنین می فرماید: «روزی پیامبر بزرگوار صلی الله علیه و آله وسلم به من فرمود: زره خود را به بازار برده، بفروش تا با پول آن وسایل عروسی و جهیزیه ای برای فاطمه تهیّه کنیم. من نیز به دستور پیامبر چنین کرده، بهای آن را به پیامبر تقدیم کردم . پیامبر مقداری از پول را به ابوبکر و سلمان فارسی و بلال داد و فرمود: مقداری اسباب و لوازم یک زندگی ساده رابرای فاطمه تهیّه کنند و مقداری از آن پول را نیز به همسرش امّ سلمه داد که عطر و چیزهای زینتی برای فاطمه خریداری کند.


در ادامه حجه الاسلام والمسلمین اویسی  گفت:بدین گونه جهیزیه ای ساده تهیه شد که چیزی جز شانزده یا نوزده قلم جنس نبود که فقط شانزده عدد آن اسباب و وسیله ی مختصری یک زندگی کوچک بود. وقتی چشمان مبارک رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم به آن جهاز مختصر افتاد، سرش را به جانب آسمان بلند کرد و فرمود: ظروف و زندگی را بر کسانی که بیشتر خداوند و وسایلشان گلی و سفالین است مبارک گردان.


وی افزود: ما می‌توانیم زندگی جوانان و زوج‌های جوان را بر مسأله زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) استوار کنیم.


با اشاره به برگزاری ازدواج‌های ساده و به دور از هرگونه اسراف خاطرنشان کرد: باید ازدواج جوانان را به‌صورت مختصر برگزار کرد و قطعاً اگر این مراسم همراه با اسراف و تشریفات باشد، مورد قبول رضایت خدواند و سیره ائمه معصومان نخواهد بود .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران