جان شهدای کربلا را چه کسی قبض روح کرد جان شهدای کربلا را چه کسی قبض روح کرد جان شهدای کربلا را چه کسی قبض روح کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جان شهدای کربلا را چه کسی قبض روح کرد جان شهدای کربلا را چه کسی قبض روح کرد جان شهدای کربلا را چه کسی قبض روح کرد جان شهدای کربلا را چه کسی قبض روح کرد جان شهدای کربلا را چه کسی قبض روح کرد

جان شهدای کربلا را چه کسی قبض روح کرد

شخصیت‌شناسی حادثه عاشورا در کربلا عنوان بحث سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران حسینی است که در آن ویژگی‌های منحصر به فرد یاران آن حضرت مطرح می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین محسن اویسی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در حرم حضرت سید الشهدا(ع)گفت: زندیقی در محضر علی(ع) ادّعای تناقض در قرآن کرد و گفت: در جایی می‌گوید ملک الموت شما را می‌میراند و در جایی آمده که این کار خداست و در محل دیگری آن را به ملائکه نسبت داده است. امام علی(ع) در جواب فرمودند: خدای تبارک و تعالی بالاتر از آن است که این کار را بنفسه انجام بدهد، بلکه کار ملائکه، کار خدا است. چون آن‌ها به امر خدا کار می‌کنند.


وی ادامه داد: خداوند میان خود و خلقش ملائکه‌ای را برای کارها انتخاب کرده است… هر که اهل طاعت باشد، روح او را ملائکه رحمت تحویل می‌گیرند و هر که اهل معصیت باشد، روح او را ملائکه عذاب قبض می‌کنند. ملک الموت اعوانی از ملائکه رحمت و عذاب دارد که با دستور او کار می‌کنند، کار آن‌ها کار او است، پس کار آن‌ها کار ملک الموت و کار ملک الموت کار خدا است.


حجه الاسلام والمسلمین اویسی در بیان ویژگی یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت: شهدای کربلا آنقدر مقام دارند که در روز عاشورا لحظه زمین افتادنشان، حضرت عزرائیل هیچ دخالتی در قبض روح آنان نداشته است.


. سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا اظهار داشت: براساس روایتی از پیامبر اکرم(ص)، زمانی که لحظه جان دادن یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا فرا می رسد، خدا مستقیما جان آنان را می گیرد.


وی با اشاره به این فراز زیارت اربعین امام حسین(ع) که می فرماید «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلاَلَه»، تصریح کرد: کربلا صحنه عشق با خدا برای بقای عبودیت بود و امام حسین(ع) و یاران آن حضرت برای بقای توحید و عبودیت با خدا معامله کردند.


در ادامه، مراسم عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی با مداحی حاج علی فراهانی برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران