شباهت های عجیب یحیی بن زکریا و امام حسین(ع) شباهت های عجیب یحیی بن زکریا و امام حسین(ع) شباهت های عجیب یحیی بن زکریا و امام حسین(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شباهت های عجیب یحیی بن زکریا و امام حسین(ع) شباهت های عجیب یحیی بن زکریا و امام حسین(ع) شباهت های عجیب یحیی بن زکریا و امام حسین(ع) شباهت های عجیب یحیی بن زکریا و امام حسین(ع) شباهت های عجیب یحیی بن زکریا و امام حسین(ع)

شباهت های عجیب یحیی بن زکریا و امام حسین(ع)

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جمع زائرین ایرانی در سرداب حرم حضرت عباس(ع)گفت:حضرت زکریا(ع) از خداوند خواست تا پسری همانند حسین(ع) به او عطا کند و اینگونه شد که یحیی(ع) نیز مانند حضرت سیدالشهدا(ع) سر بریده شد و با مصیبت به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین محسن اویسی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در سرداب حرم حضرت عباس(ع)گفت:روزی حضرت زکریا(ع) از خداوند خواست که اسماء خمسه طیبه را به او تعلیم دهد، جبرئیل بر او نازل شد و اسامی را گفت. سپس حضرت زکریا از خداوند پرسید چرا نام حسین(ع) را که یاد می کنم اشکهایم جاری می‌شود و به هیجان می‌افتم؟ خداوند ماجرای حضرت اباعبدالله(ع) در واقعه عاشورا را برای او تعریف کرد و زکریا(ع) خطاب به پروردگارش گفت: خداوندا فرزندی به من عطا کن و سپس مرا به مصیبت او مبتلا کن چنانکه حبیب خود را مبتلا به فرزندش خواهی کرد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد:خداوند خواسته حضرت زکریا(ع) را اجابت کرد و حضرت یحیی(ع) را به او هدیه داد. در روایات و منابع تاریخی شباهت‌های بسیاری بین امام حسین(ع) و حضرت یحیی(ع) ذکر شده که در ادامه به بخشی از آنها اشاره می‌کنیم:


1-از جانب خداوند بشارت به ولادت یحیی(ع) رسید و همچنین به ولادت حسین(ع) پس بشارت اول آن است که می‌فرماید: (یا زکریا انا نبشرک بغلام اسمه یحیی) یعنی: ای زکریا بشارت می‌دهم تو را به پسری که اسمش یحیی است و بشارت دوم آنست که ملائکه به پیغمبر(ص) گفتند: خداوند تو را بشارت می‌دهد به مولودی که از فاطمه‌(س) متولد می‌شود.


2- هر دو امام حسین (ع) و یحیی(ع) شش ماهه متولد شدند.


3-هر دو را خداوند بلاواسطه اسم گذاشت.


4-پیشانی هر دو می‌درخشید.


5-هر دو در طول عمر، فرحناک نشدند اگر احیاناً فرحی از برای ایشان می‌شد به زودی منقلب به حزن می‌گردید.


6-برای یحیی(ع) و حسین بن علی(ع) آسمان خون گریست.


7-سر هر دو بعد از قتل تکلم نمود، سر یحیی(ع) به پادشاه گفت: از خدا بترس و سر امام حسین(ع) مکرر قرآن می‌خواند ولاحول گفت.


8-یحیی بن زکریا(ع) را به طریق صبر کشتند و حسین بن علی(ع) با اینکه در میدان جنگ شهید شد باز به طریق قتل صبر(زجرکش شدن) کشته شد، چنانکه حضرت سجاد(ع) فرمود.


9-حضرت محمد(ص) فرمودند: در جهنم منزلی است که احدی مستحق آن نیست، مگر قاتل یحیی بن زکریا(ع) و قاتل حسین(ع).


در ادامه، مراسم عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی با مداحی حاج علی فراهانی برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران