معرفت و تربیت دو عنصر اساسی در سفر زیارتی معرفت و تربیت دو عنصر اساسی در سفر زیارتی معرفت و تربیت دو عنصر اساسی در سفر زیارتی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معرفت و تربیت دو عنصر اساسی در سفر زیارتی معرفت و تربیت دو عنصر اساسی در سفر زیارتی معرفت و تربیت دو عنصر اساسی در سفر زیارتی معرفت و تربیت دو عنصر اساسی در سفر زیارتی معرفت و تربیت دو عنصر اساسی در سفر زیارتی

معرفت و تربیت دو عنصر اساسی در سفر زیارتی

سخنران حرم امام حسین(ع) با بیان این که سفر زیارتی با سفر سیاحتی و گردشگری فرق های اساسی دارد، تأکید کرد که در سفر زیارتی معرفت و تربیت دو عنصر اساسی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضایی آدریانی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در سرداب حرم حضرت عباس(ع) با تأکید بر این که سفر زیارتی با سفرسیاحتی فرق اساسی دارد، اظهار داشت: سفرسیاحتی دیدار در و دیوار و آثارباستانی و دیدار مردم وفضای طبیعی است، ولی سفرزیارتی براساس آموزه های قرآن وعترت(ع) باید همیشه بادوعنصر همراه باشد معرفت وتربیت.


وی افزود: اگراین دوعنصر نباشد سفر زیارتی درحد یک سفر سیاحتی قرار خواهد گرفت و مسافر فقط ضریح وگنبد را تماشاکرده و مردم شهر را می بیند وسوغاتی می خرد وبر می گردد.


حجت الاسلام والمسلمین رضایی آدریانی با بیان این که سفر زیارتی باید حتما بامعرفت امام وتسلیم امروفرمان او همراه باشد، یادآور شد: به همین دلیل بعثه مقام معظم رهبری برای تأمین این هدف وجود روحانیون درکاروان ها را پیش بینی کرده است، تا درطول سفر زائر بافرصت مناسبی که دراختیار دارد به همراه زیارت ظاهری به معرفت افزائی بیشتر ورسیدن به تسلیم بیشتر موفق باشد.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری اظهارداشت: شخصی از رسول خدا(ص) سؤال کرد، ازکجا بفهمم عمل حج من قبول شده است، حضرت فرمودند: نشان قبولی عمل حج آن است که پس از بازگشت از سفر به گناهان سابق بازگشت نکنی.


حجت الاسلام والمسلمین رضایی آدریانی در پایان یادآور شد: این بیان نورانی حضرت درتمامی اعمال جاری است، بنابراین زائرعتبات هم برای این که بفهمد زیارت نجف وکربلایش قبول است یاخیر باید خود را ارزیابی کند و پس از سفر ببیند نسبت به اعمال وگناهان منفی پیش از سفر چگونه رفتار می کند.


در ادامه، مراسم عزاداری و سینه زنی زائران ایرانی با مداحی حاج محمد اطهری نسب برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران