مهمترین شرط  زیارت رعایت آداب ظاهری وباطنی  آن است مهمترین شرط  زیارت رعایت آداب ظاهری وباطنی  آن است مهمترین شرط  زیارت رعایت آداب ظاهری وباطنی  آن است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مهمترین شرط  زیارت رعایت آداب ظاهری وباطنی  آن است مهمترین شرط  زیارت رعایت آداب ظاهری وباطنی  آن است مهمترین شرط  زیارت رعایت آداب ظاهری وباطنی  آن است مهمترین شرط  زیارت رعایت آداب ظاهری وباطنی  آن است مهمترین شرط  زیارت رعایت آداب ظاهری وباطنی  آن است

مهمترین شرط زیارت رعایت آداب ظاهری وباطنی آن است

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا با اشاره به ویژگی های حقیقی زائر و زیارت، تأکید کرد که مهمترین شرط زیارت رعایت آداب ظاهری وباطنی آن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق درگردهمایی روحانیون ومداحان عتبات، با اشاره به اهمیت وفضیلت زیارت  امام حسین گفت: خداوند به زوار امام حسین(ع) مباهات می کند و قسم یاد نموده زوار آن حضرت را دربهشت جای دهد.


وی با اشاره به آداب زیارت، برلزوم ادب حضور در زیارت تأکید کرد و بیان داشت: همانگونه که انسان درزمان حیات امام معصوم(ع) وقتی درمحضر آن حضرت قرار می گیرد کاملا ادب را رعایت می کند، در زمان ممات نیز باید همانگونه باشد زیرا حیات وممات امام معصوم فرقی نمی کند وشاهد وحاضر است.


مسئول دفترنمایندگی بعثه در عراق اضافه کرد: زیارت ملاقات و دیدار است و برای دیدار باید موانع و حجاب‌های ظلمانی برداشته شود تابا چشم دل امام حسین(ع) را دید واز برکات وجود او بهره برد.


وی واقعه کربلا را تقابل کامل بین حق و باطل خواند و خاطرنشان کرد: همانگونه که اصخاب امام حسین(ع) همه زیبایی های معنوی را به نمایش گذاشتند، لشکریان ابن زیاد نیز تمام زشتی ها را به نمایش درآوردند.


حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی تأکید کرد: حق همیشه پیروز بوده وخواهد بود زیرا طبق وعده الهی نور حق را هرگز هیچ کس نمی تواند خاموش کند و در جریان امام حسین(ع) حضور زائران فراوان مخصوصا دراربعین بهترین شاهد براین ادعاست و امروز نام یزید با لعن ونفرین برده می شود اما نام امام حسین(ع) وافرادش با عظمت وعزت طنیین انداز است.


مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درکربلا در ادامه با اشاره به چند نکته اخلاق مدیریتی از روحانیون ومداحان خواست زائرین را همراهی کرده و متناسب با سطح فکری و علمی آنان مطالب لازم را به آنان بیاموزند.


گفتنی است، بخش پایانی جلسه به پرسش وپاسخ اختصاص داشت که روحانیون ومداحان پرسشهای مختلف خود را مطرح کرده و مسئول دفترنمایندگی  بعثه در عراق به همراه سخنران بعثه به سئوالات پاسخ دادند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران