چهارمین گردهمایی دانشجویی در کربلا برگزار شد چهارمین گردهمایی دانشجویی در کربلا برگزار شد چهارمین گردهمایی دانشجویی در کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چهارمین گردهمایی دانشجویی در کربلا برگزار شد چهارمین گردهمایی دانشجویی در کربلا برگزار شد چهارمین گردهمایی دانشجویی در کربلا برگزار شد چهارمین گردهمایی دانشجویی در کربلا برگزار شد چهارمین گردهمایی دانشجویی در کربلا برگزار شد

چهارمین گردهمایی دانشجویی در کربلا برگزار شد

چهارمین گردهمایی دانشجویی عتبات عالیات در محل بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، در چهارمین گردهمایی دانشجویی مسئول دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق عاقبت به خیری را بهترین  سرنوشت خواند وگفت: اگر راه خود را از مسیر ولایت جدا کند، در دام دشمنان اسلام خواهد افتاد و سرنوشت شومی پیدا  خواهد کرد .


وی با اشاره به واقعه عاشورا عنوان کرد: بنا بر آنچه نقل شده شمر شانزده مرتبه پیاده به حج رفته و درجنگ صفین دررکاب حضرت امیرالمومنین(ع) جنگیده و جزو جانبازان بوده است، اما  وقتی در زمین  اندیشه خوارج قرار گرفت، دشمن ولی خدا گردید وکارش به جایی رسید که درکربلا فرزند پیامبر(ص) را به شهادت رساند.


نماینده بعثه رهبری در عراق گفت: باید از سرنوشت شمر که به منفورترین افراد تبدیل شد با اینکه اهل تجهد وعبادت واهل قرآن بود عبرت بگیریم و از مسیر ولایت جدا نشد و در کشتی ولایت  وارد گردید تا  تا به ساحل نجات رسید .


وی با بیان این که ایثار بزرگترین صفت کمال بشری است، یادآور شد: ایثار یعنی فرد چون شمع می سوزد و برای دیگران نور می دهد و دوست دارد دیگران درنعمت باشند؛ غبطه نیز آن است که فرد آرزوی آنچه را که دیگران دارند، داشته باشد و بخل آن است که انسان همه چیز را برای خود بخواهد وچیزی را به دیگران ندهد و حسد آن است که انسان نعمتی را که ندارد آرزو می کند دیگران هم نداشته باشند.


وی بیان داشت: حسد بدترین صفت وایثار بهترین صفت است وانسانها می توانند باسیر وسلوک معنوی ومراقبت لازم صفات بخل وحسد را ازخود دور کنند و شمر درون خود را ازبین ببرند و دل را که  حرم خداست بانورالهی و عشق حسینی منور نمایند.


درپایان نماینده بعثه مقام معظم رهبری درعراق از دانشجویان خواست درحرم برای دنیا وآخرت خود وعاقبت بخیری دعا کنند ودر این راستا تلاش نمایند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران