در دین ما چیزی به اندازه ولایت مورد تأکید قرار نگرفته است در دین ما چیزی به اندازه ولایت مورد تأکید قرار نگرفته است در دین ما چیزی به اندازه ولایت مورد تأکید قرار نگرفته است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در دین ما چیزی به اندازه ولایت مورد تأکید قرار نگرفته است در دین ما چیزی به اندازه ولایت مورد تأکید قرار نگرفته است در دین ما چیزی به اندازه ولایت مورد تأکید قرار نگرفته است در دین ما چیزی به اندازه ولایت مورد تأکید قرار نگرفته است در دین ما چیزی به اندازه ولایت مورد تأکید قرار نگرفته است

در دین ما چیزی به اندازه ولایت مورد تأکید قرار نگرفته است

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلا گفت: جایگاه ولایت پس از توحید ونبوت در بالاترین نقطه است، چراکه امام باقر(ع)فرمودند: آنطور که برولایت تاکید شده است برهیچ چیز تاکید نشده است و همه چیز با ولایت ارزش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضایی آدریانی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائرین ایرانی در سرداب حرم حضرت عباس(ع) گفت:دراین شب نورانی عید سعید غدیر خم چند سئوال وجواب را مطرح واندکی پیرامون آن ها بحث می کنیم؛ اول آنکه جایگاه ولایت کجاست؟


وی ادامه داد: جایگاه ولایت پس از توحید ونبوت در بالاترین نقطه است، چراکه که امام باقر(ع)فرمودند:آنطور که برولایت تاکید شده است برهیچ چیز تاکید نشده است وهمه چیز با ولایت ارزش پیدا می کند.


حجت الاسلام محمدرضایی افزود: سئوال دوم آن که پس چرا اینقدر دیرهنگام به ولایت پرداخته شد؟ازغدیرتا رحلت پیامبر 70 روز فاصله است؛ باید بگوییم که اینطور نیست، از روز اول و دعوت عشیره رسول خدا(ص) پابه پای دعوت توحید ونبوت به ولایت پرداختند وفرمودند: هرکس از امروز نخستین کسی باشد پس به من ایمان می آورد، پس از من وصی وجانشین من خواهد بود، که حضرت امیرالمومنین (ع)تنها لبیک گوبودند وپیامبر وصایت ایشان را از همان روز اعلام کردند.


سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سؤال سوم مبنی بر این که چرا درطول دوران نبوت برولایت وضرورت ومعرفی شخص مولی تاکید نشد؟ خاطرنشان کرد: اتفاقا آنقدر آیات وروایات راجع به ولایت درقالب های مختلف فراوان است واگر تجمیع و برعمر تبلیغی رسول خدا تقسیم شود شاید هر سی چهل روز یاکمتر، خداورسول موجی برای ولایت ایجاد می کندوآن را درمرکز توجه ها قرار می دهند.


وی تصریح کرد: ده‌ها آیه وروایت درمورد ولایت آن را از همه احکام دیگر ممتاز می کند که از جمله آنها آیه تطهیر، آیه ولایت، آیه علم کتاب، آیه مباهله، آیه صارفین، سوره کوثر، سوره انسان و...همچنین حدیث اخوت ،حدیث منزلت، حدیث امارت و...نمونه هایی دراین فضا هستند.


درپایان حجت الاسلام و المسلمین محمدرضایی آدریانی افزود: سئوال چهارم این است که چرا غدیر برجسته شده است؟ حدیث غدیر از نظر کثرت روایی که بالای ده هزار نفر مستمع حدیث آن هستند و از نظر بیعت گیری بی نظیر است و به همین جهت برجسته شده است.


در پایان مراسم مولودی خوانی زائران ایرانی با مداحی حاج محمد اطهری نسب برگزار شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران